Hulp! Dress Watch gezocht

Ja eens maar vond hij ook al niets.

Gatsie :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Vandaar de hulp vraag ik kom er niet uit

Misschien vindt hij dit dan wel wat? Niet echt een dresswatch, maar op een leren band kan het zeker naar de wat nettere gelegenheden mee.

Citizen NB1050-59H

€ 432 op Chrono24

12 likes

Heel mooi op leer

iets meer tool dan dress maar kan nog uitstekend… mooi “patina” ook …
Hamilton Murph 38

6 likes

Jaaaa die wil ik zelf hebben

1 like

Is deze Hammie er ook in quartz? Want ik weet niet of de gepensioneerde zin heeft in een ‘tamacotchi’ wat een automaat nu eenmaal is. Laat staan een handwinder :grin:

1 like

https://www.certina.com/nl/watch/ds-8/c0334511603100?gad_source=4&gclid=Cj0KCQiAy9msBhD0ARIsANbk0A85WFZ8BCtJxy84q64k7a0IUerneaUQLaEZsoqLYwcxj7czGWG6YB8aAr0qEALw_wcB

1 like

Als dat het enige horloge is dat hij draagt is een automaat geen probleem.

1 like

Voor mij wel, want ik ging toch iedere dag checken op time.is of het nog goed loopt. Daar had ik op een gegeven moment geen zin meer in. Overgestapt op quartz dus. En dat bevalt uitstekend! :+1:

2 likes

Niet dat ik weet … volgens mij heeft hamilton enkel automaten. Misschien eens bij

1 like

Ik denk het niet want bijv. de Interstellar Pilot is er ook in quartz.

Hamilton zou zich ook in de vingers snijden als ze geen quartz range zouden hebben.

1 like

Een Orient Bambino. Automatisch rond de 40mm en in verschillende kleuren varianten verkrijgbaar. :+1:

1 like

Seiko Presage. Zeker voor dat budget.

3 likes

Succes. En laat weten welke het geworden is. :wink:

2 likes

Weet je wat Bambino betekend? Dat geef je niet aan een 65-plusser. En een Orient of Seiko zou ik bij deze gelegenheid ook een klap in het gezicht vinden. Ondanks dat het goeie horloges zijn hoor. Begrijp mij niet verkeerd :grin:

Je moet de betekenis van de naam niet letterlijk opvatten. Natuurlijk weet ik dat Bambino klein kind betekent in het Italiaans.
Het gaat de om horloge model op zich.

Neem nou de small seconds in gold color. Nostalgische vorm en uitstraling
zeker in trek bij 60 plusser.
En ik spreek uit ervaring.
Het heeft nul komma nul te maken met merken maar met beleving en herinneringen aan wat je vroeger zelf gedragen hebt.

2 likes

Omdat?

1 like

Zeker een klassiek horloge! Alleen een heel klein datum venster voor 65+