Hulp gevraagd bij identificatie uurwerk

Beste allen,

Ik hoop dat dit de juiste plek is om mijn vraag te stellen: weet iemand welk uurwerk dit is?

Dit uurwerk lijkt geen markeringen te hebben. Het lukt mij niet om te achterhalen wie de fabrikant is en welk model. Ranfft biedt mij geen uitkomst. Zou iemand mij hiermee/ in de goede richting willen helpen?

Alvast bedankt!

Foto’s:

1 like

En nog even de achterkant kast.

1 like

Ongetwijfeld een penanker. @Scudo weet vast meer!

1 like

Mijn eerste idee is een penanker. @Jenneke is me voor.

2 likes

Denk een Baumgartner 582 na wat zoekwerk

Heb je dit zo uit elkaar zitten peuteren, terwijl het uurwerk nog in de kast zit ?
Wellicht staat er iets onder de wijzerplaat. Het lijkt een beetje Baumgartner-achtig, maar het is geen 582.
Vaak hebben die BFG uurwerken een type aanduiding aan de wijzerplaat kant staan.

5 likes

Dank voor de reacties iedereen!

@Scudo : Het antwoord op je vraag is helaas ja. Ik kreeg de opwindas er niet uit en kwam en daarnaast kwam ik er pas later achter dat het een front-loader is.

De wijzerplaat is er nu af zodat we de voorkant van het uurwerk kunnen zien. Helaas zie ik hier ook geen markering…

Iemand nog ideeen? Bvd!

1 like

Had ik je meteen wel kunnen vertellen Jorn… :fearful::fearful:

Ik denk aan Ronda

1 like

Sonceboz ES 56

2 likes

Voor de goede orde: ik had alle uurwerken in de Ranfft database met balans in 2e tertiaal al bekeken en geen match.

Hey @basvg ! Dank voor je hulp. Ranfft geeft geen uurwerken als ik zoek op Ronda en deze positie balans.

Wat is jullie ervaring met Ranfft, als Ranfft het niet heeft dan bestaat het niet of zoek je in de verkeerde hoek? Of komen jullie geregeld een uurwerk tegen dat nog niet in de database staat?

https://ranfft.org/caliber/9711-Sonceboz-ES-56

2 likes

Alphons heeft gesproken! Dat zal hem wel zijn, zoals gewoonlijk!:+1:

1 like

En ja hoor! Wat is dat nou weer voor merk?Koreaans?!?!

1 like

Op de schroef boven de balans (in 3e tertiaal) na is de achterkant zo goed als identiek.
Mijn uurwerk heeft geen datum compl maar dit zal hem wel moeten zijn dan.
Geweldig! Dank je @chi_kwadraat !!

1 like

Nee, Bas, Zwitsers! Sinds 1850 of zoiets.

aka Kienzle 053011

3 likes

Ranfft zegt , Zwitsers in Seoel geassembleerd…?

Mijn herinnering vindt zijn oorsprong hier, denk ik:

https://wiki.grail-watch.com/index.php/Fabrique_d'Ebauches_de_Sonceboz

1 like

Na jullie geweldig snelle hulp nog even een vraagje en ik hoop dat ik dat hier in hetzelfde draadje mag doen.

Weet iemand hoe ik dit type veerton open krijg?

De bovenkant lijkt geen deksel te hebben, ik zie geen rand/gleuf bovenop noch aan de zijkant.
En vwb de onderkant, daar zie ik aan de zijkant wel een rand/gleuf, maar die is van de wijzerklemming. Zie foto’s

Dus voordat ik wat grovere handelingen probeer, met het risico de ton te buigen oid, vraag ik het maar even.

Alvast bedankt weer!

@Scudo @chi_kwadraat