In december wordt hopelijk de HFLE Balaur geleverd, erg gaaf. Maar ik ga me tot die tijd enorm vervelen ben ik bang. Nu heb ik niets met chronografen, maar des te meer met mechanische uurwerken. Ik wil graag eens een mechanische chronograaf proberen. Voor mij is ‘max fun for bucks’ belangrijk bij een horloge, en mijn positieve ervaringen met Vostok doen me vermoeden dat het een Rusje gaat worden. Ik heb daar geen kaas van gegeten (ben allergisch voor zuivel, dus heb sowieso niet veel kaas gegeten), maar ik ben dus op zoek naar een low-budget mechanische chrono om eens aan te proeven. Hebben jullie tips voor me?
voortgaand op uw Vostok-ervaring (origineel?), is een originele 3133 sturmanskie-type (militair of civiel) uit het Sovjiettijdperk wel een aanrader (250 - 500 euro)
Ik zou zeggen doe een Rus met een ultradegelijk Poljot 3133 uurwerk, gebaseerd op de Valjoux 7734, maar door de Sovjets gemodificeerd. Zoals alles uit de USSR, niet state of the art, maar up to the job, superdegelijk, weinig onderhoud nodig.
Not to mention dat Sturmanskies damn tasty zijn .