Met mini kolomboormachine kopje weg boren en hopen dat je dan daarna als deksel weg is met een tang de rest van de schroef er nog uit krijgt… anders is het ook daar boren en draad tappen…
Hoe dan ook, als je merkt dat een schroef niet los komt, stoppen en oplossing zoeken alvorens schroef helemaal stuk te maken. (Bv door horlogekast op te warmen, soms zit er locktide aan de schroef)
Denk ook niet dat er Loctite is gebruikt. Verwarmen leverde niets meer op dan ik nu heb bereikt. Ga later vandaag kijken of de kruipolie heeft gewerkt. Wordt vervolgd
Het goede nieuws: er was meer beweging in de schroef. Mede door verwarmen (niet verhitten @PeterLC). Het slechte nieuws: na een volledige slag wederom vast .
We gaan door, maar ik denk dat ik er niet aan ga ontkomen de kop weg te frezen.
Het moet niet roodgloeiend hé, je kan ook gecontroleerd verhitten…
Hoe doe jij anders de condensatietest bij een horloge? (Nat sponsje op glas leggen nadat je het horloge voor 20 a 30 min opgewarmd hebt tot 50 a 55° C)
Maar je mag doen wat je wil, als de “master watchmaker” de schroefdraad stuk heeft gedaan bij vorige batterijwissel, ben jij als laatste de pineut.
Kun je ook prima met de duurste schroevendraaier voor elkaar krijgen hoor. Als de schroef te vast zit draai je gewoon de kop aan puin, hoe goed je schroevendraaier ook is.
En het is weer zo’n dag blijkbaar… op een ander draadje wilde iemand weer een horloge in de ultrasoon gooien, hier willen mensen met föhn, cola en soldeerbout aan de slag…
Anyway, ik zou proberen een betere passing tussen schroevendraaier en schroef te maken. Of je dat door een tik op een net te grote schroevendraaier doet, door te frezen, of met een druppeltje secondelijm tussen schroef en schroevendraaier moet je zelf uitvogelen. Beetje proberen denk. Wat nog wel eens wil helpen is zowel de kast als de positie van de schroevendraaier zoveel mogelijk fixeren, en zowel druk van boven als een hefboom op de schroevendraaier toepassen.
I smell a troll. Syb heeft al minstens 2 accounts, dus hem verdenk ik niet meteen. Nee dat zegt Vaseline niks, da’s meer voor de mensen die hier al een tijdje rondhangen en bjjdragen.