Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met een 1,0 mm boor in de machine, zou zelf eerst een center maken met een bolkop freesje en daarna handmatig ( dus het linkse boortje in een pennetang ) voorzichtig proberen uit te boren. Dan voel je tenminste wat je doet.
Dank voor de tip. Heb nog ergens een uurwerk liggen met een verkeerde schroef die door een mafklapper vastgedraaid is met de draad beschadigd.
Destijds gepoogd met een kleine kolomboor, maar dat had geen lange geschiedenis .
Pennetang is een goed idee. Gewoon in alle rust, geen haast.
Is het nu al gelukt?
Halve poging gedaan en geen tijd meer. Nee dus
Met een stukje rubber of fietsband die je op de schroef legt, dan voorzichtig met de juiste schroevendraaier dit indrukken en langzaam draaien tegen de klok in, vaak zal de schroef vastpakken en kan je nu los draaien. Wel je tijd nemen en niet overhaast te werk gaan. Het helpt met lichtjes te tikken op de achterkant van de schroevendraaier terwijl je draait. Geduld is hier essentieel.
De ander methode welke ik ook gebruik is secondenlijm op de schroef en schroevendraaier, zodat deze goed vastzit, niet te veel gebruiken dat je de ganse boel niet vastzet.
secondelijm is meestal zo dun als water en trekt direct tussen de kop en de deksel => resultaat nog vaster dan voorheen. De schroef is al deels los gekomen en de draad in de kast of van de schroef is beschadigd waardoor hij klemt en vast vreet.
Oplossing kan het vast zetten, met een PUK laser, van een stalen pennetje op de kop. Dit is echter een klusje voor een persoon met veel ervaring.
Nee, de mijne heeft een wat hogere viscositeit. Evengoed heeft dit niet gewerkt want een te klein raakvlak.
Dames en heren, het is gelukt! Zonder schade schroefkopje met de dremel uit kunnen boren.
Er lijkt in de overige schroef openingen wat groen spul achter gebleven te zijn. Soort van Loctite?
Nu nog schroefrestant eruit zien te krijgen.
Is niet moeilijk meer nu, uurwerk plus glas er uit
En opwarmen
Uurwerk uit de kast en goed lang in de ultrasoon, kan zijn dat je toch het glas eruit moet halen als de Minutenring onder het glas vast zit.
Die is gelukkig los Ultrasoon was ik idd van plan