Het lijkt erop dat de twee schoeven met de sleufgaten te bewegen zijn als je ze allebei losser maakt . En dan vervolgens naar buiten schuiven?
Zo te zien kom dan het nokje aan de rechterkant vrij.
Al geprobeerd?
Online al verder gezocht…? In Timezone-archieven staan dit soort dingen nog wel eens.
Ik zie wel dat er een lipje in het liggend opwindrad steekt, je zult beide schroeven los moeten draaien. Die links van SWISS, en de andere soortgelijke.
Deze had ik ook gevonden. Dat vakjargon in het engels is soms echt irritant…
‘Then remove the 2 screws holding the sliding bracket it will lift off and the stem will come out… DANGER the clutch wheel will also be loose do not loose, Note the teeth thy are positioned toward the crown, just reversed from usual on most clutch wheels.’
Overkomt mij niet heel vaak meer gelukkig. Maar ik heb ook vaak over de grond gekropen met een zaklamp hoor. Ik zie in deze situatie niet meteen veertjes die er vandoor willen.
Dan loopt je horloge straks achteruit. Er is een kwarts ETA chronograaf-uurwerk waar dit kan gebeuren als je even niet op bepaalde inkepinkjes op een van de raderen let. En hem op z’n kop monteert. Dan werkt het uurwerk verder gewoon prima. Maar wel achteruit.
Was in mijn Breitling-tijd. Al vrij snel gingen we officieel over op vervangen van het uurwerk. Was voordeliger (full-service kostte je bijna een dag) en beter voor ieders geestelijke gezondheid.