Hulp gevraagd. Horloge voor mijn vader

Ik zoek een horloge voor mijn vader en heb wat hulp nodig. Hij draagt niet vaak horloges omdat hij soms een allergische reactie krijgt. Maar zou toch graag een go anywhere do anything horloge hebben. Hij heeft vroeger een radio controlled horloge gehad en vond dat principe wel leuk.

Wat zijn de eisen? Ok. Hier komt het…

  • GADA met simpele wijzerplaat in zwart, wit of blauw
  • geen Romeinse cijfers
  • rond de 40mm
  • hypo allergeen / titanium
  • radio controlled
  • solar/eco drive = Nice to have

Budget 300-400 EUR.
We zijn dus blijkbaar naar een eenhoorn op zoek…

Wat ik zelf al gevonden had is de Citizen AT6050-54L
Alleen vind ik nergens als de radio controlled functie ook in Europa werkt. En de lugs zijn niet echt mooi. Maar hij gaat sowieso niet naar leer of een ander bandje.

Hebben jullie nog ideeën, opties?

2 likes

Is er in diverse wijzerplaat uitvoeringen. Kwaliteit en 6 banden ontvangst waaronder Europa.

3 likes

Overweeg een titanium smartwatch:

https://www.amazon.nl/s?i=electronics&rh=n%3A16366090031%2Cp_n_feature_eleven_browse-bin%3A28263788031%2Cp_n_feature_eight_browse-bin%3A27959618031%2Cp_36%3A17170625031&dc&qid=1699047571&rnid=16365235031&ref=is_r_p_36_3&ds=v1%3AoUS98%2Fn5rPr2uRxpJ%2FzsJLOSBhmjU74f8y0%2BQWLSQYw

1 like

Veroudert snel.

Voor zover ik kan vinden werkt dit horloge via GPS en niet via ontvangst van tijdzenders zoals de bovengenoemde Casio. Dit systeem werkt wereldwijd.

2 likes

Veel succes met je zoektocht! Ja ik zou citizen bekijken.

2 likes

Bedankt voor het meedenken. Maar geen fan van het lcd schermpje. Zijn er ook versies zonder?

Hij wil echt wel een gewoon horloge. Niet de bedoeling om aan de telefoon te koppelen.

Casio Oceanus OCW-S100-1AJF


Solar, radio Controlled, titanium
Via Chrono24 wel te vinden

19 likes

Ja, boven genoemde Oceanus. Was ik niet opgekomen. Wat mij betreft de optimale Casio voor wat je zoekt. Heel mooi afgewerkt, bij veel gelegenheden te dragen.

Of op Amazon dot com. De titanium versie voor 510 inclusief alle import kosten.

Dat is ruim €100 duurder dan eentje uit Japan via C24 :speak_no_evil:

1 like

Dit ziet er wel goed uit.
Maar komt toch ook nog importtaks op, niet?

Het budget valt wel iets op te rekken voor een horloge dat alle vakjes kan afvinken.

1 like

Bij GADA denk ik aan ‘onverwoestbaar’, licht qua gewicht, op meerdere straps te dragen, Eco, goed afleesbaar, lume, ……

Zoiets?

6 likes

Die zou ik zelf te plomp vinden voor GADA.
Dan wil ik eerder wat subtieler zoals die oceanus van hierboven.

Wat minder technisch sophisticated maar op plaatjes iig mooi SUR375P1

Is er in verschillende kleuren wijzerplaat. Tijdloos design. Quartz. Titanium. Saffier glas volgens de speclijst.
Zit rond de 300. 10 atm waterdicht

1 like

Ja ook mooi, wellicht iets verfijnder.
GADA is idd anywhere, dus ook mogelijk dressy, dat is de citizen minder, maar dan wel weer eco.

1 like

Jouw suggestie is voor mij een ideale beater.

Titanium, mooi, tijdloos, past bij alle kleding stijlen. Enige waar ie niet aan voldoet is radio gestuurd.

Klopt. Dan zit je bij seiko net wat duurder en minder tijdloos.

1 like

Te grof als dresser en ook iets te specifiek qua wijzerplaat (flieger). Of een GADA onverwoestbaar moet zijn? In principe wel maar in een enkel geval is het beter om het horloge even af te doen.

Je kunt inmiddels al een kleine Poll starten…