Casio Oceanus T200S - ervaringen?

Hahaha mooi dit. Digitale afpersing :rofl:

1 like

Dan maak ik een goede kans daarna :grimacing::sweat_smile::see_no_evil::blush:

1 like

Review is gemaakt. Duurde even :wink:
https://www.horlogeforum.nl/t/review-casio-oceanus-t200s/219376

Daar wil ik even iets over kwijt, misschien dat het hier ergens wel staat maar ik probeer het toch hier.
Mijn oog valt ook op de Casio Oceanus T200 maar, is mijn pols wel bestand tegen de lengte van de metalen vlindersluiting…of moet ik apart er een bandje bij kopen?
Mijn pols heeft de omvang van 21 cm, dus tamelijk aan de dikke kant.
Zou ie passen? Dan bestel ik er ook èèn bij sakura watches.
Pracht horloge en precies mijn kleur blauw.

Ik heb de T200 onlangs gehad. Ik heb 18,5cm polsen en ik had 3 volle schakels eruit. Mijn vermoeden is dat de band lang genoeg moet zijn voor je.

Dat gezegd hebbende zou ik sowieso voor een andere band gaan. Ik vond de band veruit de zwakste schakel van het horloge. Een fatsoenlijke leren band verdient ie wel :blush:

Plaatje voor de sfeer van mijn ex. Uiteraard op een andere band :wink:

6 likes

Ik heb hier toevallig een nieuwe liggen.

De totale omtrek, band en horloge komt op ongeveer 23.5cm. Dus ik denk dat het wel gaat lukken voor je :+1:t2:

Heel leuke combinatie met dat blauw bandje met witte stiksels.
Welk bandje was dit?

2 likes

Superfijne band

3 likes

Tuurlijk gaat dat lukken. Ik heb em al bestelt via sakura Watches en verwacht em rond de 5e van december binnen te krijgen. Wist bijna alles over de T200 behalve de totale lengte van de metalen band qua polsdikte. Er was wel eentje te koop via ebay maar, die had em al ingekort tot 17 cm en de rest was niet aanwezig, dus die paste mij echt niet. En hij vroeg er al zoveel voor. Maar, door even verder te zoeken kwam ik hier uit en voilà…Dankjewel.

1 like

Heb de Oceanus binnen, maar je moet er wel iets voor over hebben. Ik kocht em voor 305 + 32 euro verzendkosten en moest ook nog Fedex 81 euro betalen vanwege de douanekosten etc. Maar, ik ben er blij mee.
Wel 2 opmerkingen, was moeilijk om em passend te krijgen (Piede had gelijk) maar ik heb zo vaak een bandje moeten verstellen, dus ik neem de tijd ervoor en maak mij niet druk…zonde voor het horloge.
En, de gebruiksaanwijzing is in het engels en wel zulke kleine letters…ik kon het amper lezen.
Bluetooth lukte mij niet (Ja, heb em al geregistreerd, maar mijn smartphone blijft vragen om te connecten via een app die ik helaas niet kon vinden), moest het maar via radio-control doen en ja hoor, hij liep goed.
Ik dacht gisteravond ik hou er even mee op en zie morgen wel want meestal `s nachts word ie verbonden met de atoomklok…voor zover ik weet.
Maar nu heb ik een klokje die op de 6de van deze maand staat, terwijl we nu de 5de zijn en ik kan doen wat ik wil maar hij blijft naar de 6de toegaan. Zelfs handmatig, als ik alles goed wil stellen gaat het mis en blijft het horloge (Zelfs de secondewijzer loopt niet goed) naar de verkeerde datum te gaan. En dat doet ie automatisch.
Heb ook al de bluetooth uitgeschakeld maar, heb em in feite even om voor de show.
Als er nu duidelijke gebruiksaanwijzing bij zat, dan kon ik me redden. Maar helaas.
Ik denk dat het in de toekomst wel goed komt.
Oh ja, even een foto van T200…blijft een prachtklokje.

6 likes

Hier kan je de handleiding downloaden:

1 like

Om met Bluetooth te verbinden kan je het volgende proberen. Dit werkte bij mij.

Use the procedure below to delete the pairing information from the watch, and then re-pair the watch and phone.

Pull out the crown to the second click.
Hold down (A) for at least 10 seconds.
This deletes the pairing information. The second hand will point to [C].
Push the crown back in.

1 like

Heel veel dank, maar ik kan em gewoon niet pairen. Wat ik ook doe, t geeft aan dat ie een app nodig heeft en die heb ik al geinstalleerd. Maakt niet uit, ik heb t voor mekaar gekregen dat ie via radio-control ‘gelukkig’ de tijd goed stelt, verder kom ik er niet meer aan.
Ook heb ik een lederen bandje bestelt, die zal ik morgen of overmorgen binnen hebben want ik had het immers al over de polsmaat. Ik heb em zo versteld dat ik van beide kanten 1 stukje eruit heb gehaald en op de langste stand heb gedaan. Nu voelt ie soms of is ie iets te klein maar, daar kan ik mee leven. Voelen en kijken hoe ie staat met het navy blue leren bandje.
Nogmaals bedankt, ik kom er wel een keer uit. :+1: :+1: :+1:

2 likes

Nou, hier dan met het donkerblauwe bandje, en past me ook nog heerlijk om de pols.
De eerste is zonder flits.
En hij loopt ook precies zoals ik em wilde…als een radio controlled horloge.
Mijn OCW-T200. :+1:t3: :+1:t3:

6 likes

Nog bedankt voor de handleiding, ik ben een stuk vooruit gekomen. :+1:t3: :+1:t3:

1 like

Mooi horloge, maar matige foto’s :grimacing::grin:

1 like

Had je al geprobeerd om alle verbindingen op je telefoon uit te zetten via de vliegtuigstand en daarna alleen de bluetooth aan te zetten? (En vervolgens nog eens proberen te pairen)

1 like

Dat heb ik nog niet geprobeerd, ik heb de app al geinstalleerd maar hij geeft steeds aan dat ie een app nodig heeft. Ik vind het maar vreemd maar zal van de week `s kijken om dat zo eens te proberen.
Hier wat screenshots, kun je echt zien dat ie niet paired…of, ik doe iets verkeerds.

Ik heb het zelf nog niet gedaan, maar zag dat er een Casio app was specifiek voor Oceanus. Misschien kan je die eens proberen.

Android

Apple

1 like

Toch bedankt, maar zie screenshot.
Ik probeer t later nog wel s, via een mail naar Casio.

Ah ik zie het nu ook. Blijkbaar wordt de Oceanus app niet meer ondersteund (raar dat ze hem toch laten staan in de stores) Je hebt toch de juiste app.

Het enige wat ik zo snel kan vinden is om alles terug te verwijderen. App verwijderen, pairing verwijderen (per instructies van @Piede hier boven) en opnieuw proberen.

2 likes