Hulp gevraagd. Horloge voor mijn vader

Je kunt inmiddels al een kleine Poll starten…

Hmm nu zie ik dat Citizen Satellite Wave horloges maakt, dan is het maar de vraag wat de Citizen die je noemt ontvangt.
Jammer dat Citizen geen officiële pagina met technische gegevens heeft.

vanuit Japan is exl BTW en inklaringskosten, moet voor rond de € 400 all in zeker lukken

1 like

Ben bang van niet. Heb dit type horloge opgezocht op diverse verkoop sites zoals Sakura Watches. Bevat het Citizen H100 kaliber. Kijk maar in de manual op pagina 56:
h100.pdf (3,3 MB)

1 like

Dat is een heel leuk horloge, maar hij zoekt inderdaad iets dressier.

Ook een mooie optie. Ik zal nog eens ‘polsen’ als we niet van radio gestuurd kunnen afstappen.

Ah jammer. Bedankt voor je research.

1 like

Overigens werkt Casio ook niet overal:

Radio stations for 6 stations worldwide (Japan x 2, North America, UK, Germany, China)

Ik heb deze ook gehad, wat een fijn horloge. Echt mooi ook

Dat zijn inderdaad mooie horloges, vooral de wijzerplaat is erg mooi. kastvorm ook, draagt prettig, alleen de kwaliteit van het bandje viel me tegen…

4 likes

Na nog wat voorzichtige gesprekken (het wordt een geschenk) tot de conclusie gekomen dat de allergische reacties zich vooral bij oudere horloges voordeden. Deze hadden waarschijnlijk een veel hoger nikkel gehalte.

We willen het dus wel riskeren om voor een stalen horloge te gaan.
De Casio Oceanus T200s is daardoor naar voren gekomen.

6 likes

Mooi horloge, goede kwaliteit. Hopelijk geen allergische reacties… Het blijft proberen…
Mijn vrouw heeft ook kobalt/nikkel allergie en draagt enkel 14k goud.

1 like

Het blijft moeilijk met al deze eisen. Moest het toch niks worden, dan kan ik deze ook wel makkelijk kwijt.
Goud is inderdaad een goede oplossing bij allergische reacties.

1 like

Zeker, over een poosje ben je TL-2 of 3 en kun je 'm verkopen. Maar hopelijk komt het zover niet en krijgt hij er veel plezier van! Mooie Casio.

2 likes

Overigens zie ik ook op Chrono 24 wel eens een titanium Oceanus

Ja. De s100 die @GMTplus1 hierboven aanhaalde is van titanium. En voldoet dus echt aan alle voorwaarden. Maar mijn moeder vond de t200 mooier (geef ik haar gelijk in), door het ontbreken van de steden voor de tijdszones.

1 like

Daar heeft ze zeker een punt! Ben heel benieuwd wat je vader er van gaat vinden. Erg mooie Casio.

1 like

@Pixel
Review Casio Oceanus t-200s

3 likes

De t200s is besteld. Ik ben benieuwd…
En dan nog een maandje wachten op reactie want het wordt een kerstcadeau.

2 likes

Deze middag al binnen. Dat ging vlot. Maandag verstuurd vanuit Japan.
Ik heb het horloge even bekeken en het ziet er echt goed uit. Maar het zal in de stickers blijven tot kerst.

4 likes

Leg hem bij gelegenheid een poosje in het zonlicht…

1 like

Bedankt. Goede tip. We willen natuurlijk wel dat het horloge gelijk werkt.

1 like