Ik ben aan het kijken voor NA en heb zo goed als zeker besloten dat het één van de onderstaande horloges moet worden. Ik heb ze allebei tegelijk gepast, maar dan nog vind ik het erg moeilijk om de keuze te maken. Ik heb de Tudor om mijn rechter pols gehad en de Omega om mijn linker pols, zodat ik ze goed kon vergelijken. Zie hieronder die foto’s.
Ik zou zeggen dat er 3 criteria zijn waarlangs je de horloges kunt vergelijken:
smaak
techniek
prijs
Voor wat betreft de eerste zou je de mening van HF kunnen vragen, maar het draait uiteindelijk om jouw smaak.
Als je kijkt naar techniek dan is HF wel erg nuttig om in te zetten. Dan is waarschijnlijk de vraag waar je het voor wilt gebruiken relevant. Ik vermoed dat de seamaster beter is in het wat wildere gebruik en Tudor iets meer geschikt in de kantoor omgeving. Maar beide kunnen beide.
Als alles echt exact hetzelfde voor je is, dan kun je altijd nog de prijs doorslaggevend laten zijn. De Tudor zal iets minder in prijs dalen na aanschaf denk ik? Weet ik niet zeker.
Ik vind de omega meer bij jou smaak passen.
Wat meer aanwezige details, wat meer leven in de brouwerij horloge.
Op de foto oogt hij wel ietwat groot, let daar goed op.
Te groot gaat storen.
Foto kan vertekend zijn, live zelf inschatten is uiteraard een win.
De Tudor is wat braaf ineens.
Mijn keuze is beide mee nemen …of de Omega als beide niet kan.
Lastige keuze! Ik zie dat je al een Omega en een Tudor hebt. Dus een merk kiezen dat je nog niet hebt valt direct af. Dan de kleur, een horloge met de kleur blauw is al aanwezig. Zwart ook, maar die is subtieler.
Ik zou gezien bovenstaande en eigen smaak dan ook gaan voor de Omega. Wellicht op stalen band kopen en dan de rubberen band erbij. Een AD vertelde me dat zoiets later makkelijker verkoopt als je dat ooit van plan bent. Geen idee of dat werkelijk zo is, dus pin me daar niet op vast.
Eens met @bark Veel praktischer om hem op staal te kopen en rubber erbij en op staal ook veel mooier imho Vind hem op rubber doodslaan en op staal levendig. Komt bij dat de stalen band super draagt.
Allebei prachtige horloges, dus altijd de goede keuze. Nu de een en sparen voor de ander😀
Ik zou het laten afhangen van jouw kleding stijl/ werkomgeving. Welke zou je elke dag kunnen/ willen dragen. Als je meer formeel gekleed gaat, dan is de Tudor fijner voor elke dag. Anders de Omega, en wel op staal (en rubber er los bij kopen). Er komt volgens mij altijd dat moment dat je je afvraagt hoe hij op staal zou zijn.
Qua formaat is de Tudor wel iets fijner. Alhoewel ik van de Omega geen last had qua formaat. De Certina die ik nu heb is ook bijna 43mm dus wat dat betreft is 42mm prima.
De Omega is wel een stuk opvallender tov de Tudor, maar de Tudor is weer ingetogen en erg subtiel. Tijdens het passen ging ik van links naar rechts. Ik neem ze liever allebei mee, maar dat zit er voor op dit moment niet in
Qua prijs zit de Tudor lager, maar de AD wilt niets aan de prijs doen dus. Bij de Omega is het wel anders. Daar kan nog wat vanaf waardoor de prijzen uiteindelijk ook niet meer zoveel schelen. Dus prijs laat ik eigenlijk niet mijn keuze bepalen.
Het horloge gaat ook niet meer verkocht worden. Ik word binnenkort voor het eerst vader en dit is het cadeau van mijn vrouw voor mij. Het heeft dus een bijzonder verhaal voor mij. Dus qua restwaarde maakt het mij dan ook niet uit.
Het blijft lastig. Ik denk dat ik van de week nog eens ga passen. Heb advies aan mijn vrouw gevraagd, maar zij zit met hetzelfde dilemma, haha. Zij vindt ze beide erg mooi.
En qua werkomgeving heb ik mijn GShock om. Het kan er soms wel ruig aan toe gaan op mijn werk
Dus de NA zal ook niet op werk gedragen worden. Wel ben ik iemand die zich sportiever/casual kleed ipv netjes/zakelijk.
Lastige keuze. Die Tudor heeft denk ik op langertermijn een voordeel dat het een tijdloos ontwerp is. Maar voelt - daardoor misschien wel - een beetje flauw tov de Omega. Wat betreft opvallendheid zal de Tudor mij in een dagelijkse omgeving veel sneller opvallen dan de omega. Dit geld voor mij ook voor moderne Rolexen en alle Breitlings. Omega’s moet ik altijd 3 keer kijken tenzij het een speedmaster is.
Beide spreken mij niet aan overigens want niet mijn smaak maar misschien helpt mijn mening tussen alle anderen iets.