Hulp gevraagd keuze horloge

Hoi zoals de topic al zegt ben ik op zoek naar een nieuw horloge :wink:
maar na weken van struinen ben ik er nog steeds niet uit en hoop hier wat hulp te vinden
wat weet ik… budget is Max 1500.-
een grote kast minimaal 40mm ik ben zelf vrij groot en fors
ik vind zwart met staal erg mooi en zou ook graag een stalen band willen met dan in het midden zwart
de klok mag zowel nieuw als 2de hands zijn maar wel graag van een goede qualiteit aangezien ik hem zeer lang wil houden

ik vind de raymond weil nabuco erg mooi maar die valt buiten het budget
heb ook mooie invicta gezien maar dat merk zegt me eigenlijk weinig geen idee of dat een goede keuze is

seiko heeft ook wel dit soort modelen maar dat is dan weer niet erg exclusief ik weet dat het niet belangrijk is maar ik vind het wel leuk als het een bijzondere klok is die eruit springt… en dan is seiko niet echt bijzonder

nou goed ik hoop dat er iemand is die weet wat ik bedoel en de tijd wil nemen om me de goede kant op te wijzen

Alvast bedankt
Pascal

vraag voor invicta om info aan forumlid hite, die weet er alles van.
voorderest veel succes met de speurtocht(tu)

zoveel mensen, zoveel smaken…

In de categorie, iets sportiever…wellicht iets waar je nog niet aan gedacht had; de Hamilton Khaki Action Auto Chrono of de Hamilton X wind Automatic.

Overigens zou ik eerder een mooi horloge bekijken en dan later evt. andere band opzetten…

hee bedankt

ik vroeg me al af of ik op elk horloge een andere band kan zetten
maar kon daar niet echt een antwoord op vinden
ook zoeken op horloge banden leverd weinig op

ik zat nu te kijken bij de invicta Model 5216 die vind ik er wel erg mooi
uitzien en is redelijk betaalbaar kan alleen weer niet een winkel vinden
waar ik hem live kan zien

ff verder kijken nog ga ook naar die 2 andere kijken die hierboven staan

ik zit in almere maar wil best een stukje rijden :wink:

Misschien is het wel even handig als je verteld in welke regio je een verkooppunt voor Invicta zoekt. Ze komen uit alle windstreken op dit forum en dan lukt dat vast wel.

http://www.annyvanbuul.com/horloges/invicta/reserve/specialty-reserve-chrono-5216/

Die zit in Den Bosch uurtje kachelen voor jouw.
Wel een gave van klok trouwens.

"Extra service Levenslang gratis batterij vervangen ". En zeker 5 euro voor de waterdichtheidstest :wink:

Stoere klok. Persoonlijk vind ik jammer dat het quartz is.

Innersmile Schreef:

ik vroeg me al af of ik op elk horloge een andere
band kan zetten
maar kon daar niet echt een antwoord op vinden
ook zoeken op horloge banden leverd weinig op

Dat hangt heel erg af van de lugs van 't horloge. Sommige hebben een afwijkende constructie, waardoor een standaard bandje er niet op past.

Betreft combi steel/rubber bandjes, daar weet ik weinig van. Hopelijk kunnen anderen je er beter bij helpen.

Enneh, welkom!

marnix.moed Schreef:

"Extra service Levenslang gratis batterij
vervangen ". En zeker 5 euro voor de
waterdichtheidstest :wink:

nou snap ik niet of die nou sarcasme is zo van tis een kermisding of niet :wink:

kan je me uitleggen wat je bedoeld ?

Nou even een update over de zoektocht :wink:

ik ben vandaag wezen bellen met diverse mensen over de

Invicta 5216 maar dat is dus een drama… zelfs invicta europe kan me niet vertellen waar ik deze klok kan kopen

ja via internet maar ik vind het nogal wat om een horloge van 1000 euro even van een plaatje te kopen zal wel ouderwets zijn :wink:

maargoed ik stap dus maar van Invicta af lijkt me een slechte firma beetje vaag allemaal

Dus nieuwe ronde nieuwe kansen heeft hier iemand nog een idee ?

Alvast bedankt

Heb nooit geweten dat er uberhaupt Invicta’s bestaan van 1k. Persoonlijk zou ik een dergelijk budget anders besteden.

Verkopen ze m niet bij Ace?

http://www.acejewelers.com/Invicta-Subaqua-Noma-7750/nl/product/9998.aspx

Gr Jasper

Ja ik kom er dus ook nog niet uit… welke zou jij dan liever nemen in het model dat ik mooi vind ?

Groet Pascal

Heb net gebeld met hun maar ze verkopen ze niet meer in de winkels… alleen nog via internet

T is ook wel een joekel van 53mm kan me niet echt voorstellen hoe dat staat

Innersmile Schreef:

Ja ik kom er dus ook nog niet uit… welke zou jij
dan liever nemen in het model dat ik mooi vind ?

Groet Pascal

Ik volg deze discussie op de voet, want ik heb hetzelfde luxe-probleem! Ik ben van de Seamaster, naar de Superocean en de Oris Divers tot de Planet Oceans gegaan en ik ben nog steeds niet uit! Meer type-ex dan schrift op mijn wensenlijst…

Hoi,

Die Raymond Weil is een prachthorloge. Mocht je van dat soort houden, wellicht zijn de Porsche design chrono modellen (gebouwd door Eterna) wat voor je.

De P6612 (42mm) modellen zijn heel fraaie chrono’s in diverse kleuren en met diverse banden, kan je op Ebay soms net wel/niet vinden voor dat bedrag. Soms ook net niet dus!
De P6340 (44mm) is ook een heel mooie chrono van Porsche design, verkrijgbaar met stalen of rubberband in diverse kleuren.

Beide klokken worden gebouwd door Eterna, en zijn superdegelijk en goed afgewerkt.
Zelf heb ik destijds de P6310 gekocht, een fantastisch fijn horloge. Allemaal hebben ze een fantastisch mooie zichtbodem, en houden ook redelijk hun waarde.
Eterna is in elk geval een merk met rijke historie.

Met dit merk heb je een mooie en bijzondere klok om je pols. Maar niet eentje met een hoog: kijk mij nou gehalte.

Succes met dit luxeprobleem,

Groet,

Nico.

Ja anny van buul bellen en als die het horloge heeft liggen even reserveren auto starten en er naar toe rijden.
En heel je familie op een chocoladebol trakteren.

Seiko is uiteindelijk wel een merk met EIGEN uurwerken…

En goede!

Of:

Prima te bestellen bij www.monsterwatches.nl en je houdt een paar centen over voor je volgende horloge!

(ik zou een automaat nemen en geen quartz)

http://www.annyvanbuul.com/horloges/hamilton/khaki/hamilton-khaki-x-mach-h76686735/

Innersmile Schreef:

marnix.moed Schreef:

nou snap ik niet of die nou sarcasme is zo van
tis een kermisding of niet :wink:

kan je me uitleggen wat je bedoeld ?

Kweenie hoe dat stukje over sarcasme is bijgekomen, maar is niet van mij.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,224088,224204#msg-224204

Mijn quote lijkt me wel duidelijk

marnix.moed Schreef:

Er staat bij het horloge dat je er levenslang gratis je batterij mag vervangen. Dan denk ik vaak aan een paar addertjes onder 't gras: batterijtje gratis (op internet kosten ze een paar dubbeltjes tot hooguit een paar euro)-> maar dan: waterdicht testen zit er weer niet bij inbegrepen… kassa!
En bij internetshops… aangetekende verzending… kassa!
En ook nog eens dat ze er over een poosje niet meer zijn.

Geldt natuurlijk niet overal en heb ook geen ervaring met deze shop. Laat dat duidelijk zijn. Zijn alleen een paar lichtjes die bij mij gaan branden. En goed om in je achterhoofd te houden dus.