hulp gevraagd: new daily/one piece collectie

Waarbij op elk horloge wel iets aan te merken is.

Als je je niet over die ringen van de Tag kan zetten, zou ik een andere hobby zoeken. Niet slecht bedoeld.

2 likes

Tuurlijk, maar zie daar nu de uitdaging in. Persoonlijk zie ik liever zo’n topic dan iemand die iets zoekt voor een paar honderd en geen benul heeft van wat hij/zij wilt.

Ik moet ook toegeven dat ik weinig toe te voegen heb, gezien de eerdere opties. Enige wat ik kan bedenken is een Doxa 200. Maar dat zal wel teveel duiker zijn.

1 like

ORIS 65?
In 40 mm en in 36 mm. Sportieve allrounder/dressy/staal/leer.

Ik vind het niet echt een duiker, maar dat ben ik.

Zit wel een ETA in, maar als dat echt een probleem zou zijn neem je die in-house van ze.
Fratello, brons, limiteds blabla misschien zit er wat tussen. En meten = weten, dus ik zeg passen.

2 likes

Die Fortis is wel heel mooi hoor :heart_eyes:

1 like

Moet je eens in mijn schoenen staan als eeuwige twijfelaar :grimacing:

Het is al een half jaar dat ik opzoek ben naar die 1ne horloge die me over de streep kan halen, dus vele heb ik al bekeken en nog meer heb ik er al uitgesloten.

De CW die hier eerder aan bod gekomen is charmeert me wel echt, als ik in Londen ben en de planning laat het toe ga ik hem eens in t echt bekijken.

Die TH heb ik al vele malen in de etalage zien liggen en ook 1 keer gepast. En altijd zie ik enkel de ringen, het minpunt dus maar ik geraak er niet voorbij om al de andere pluspunten te kunnen zien die het horloge heeft.

Ach, zoals @JohnvdT aangeeft zal de knoop ook niet meteen doorgehakt worden.

2 likes

Budget oprekken en Rolex kopen! Einde verhaal

4 likes

Ik kan me wel vinden in de TS zijn dilemma. Ook ik zou meer tevreden zijn met dat ene horloge waar je elke keer opnieuw geniet van gaat hebben ipv al dat geflipper.
Zelf eveneens heel veel gekocht, maar evenveel verkocht. Ik heb geleerd en zal niet snel meer een “ja die heeft wel wat” horloge kopen. Het is ook logisch dat je niet zomaar een Rolex van 8k a 10k ballen koopt (hoger dan list dan nog) omdat dat u grail is. Als iedereen die flappen zomaar heeft liggen, er zijn belangrijkere zaken in het leven dan een horloge.

Genoeg voorbeelden aangehaald en vroeg of laat komt die ene wel. In tussentijd kan je sparen en prospecteren, dat laatste maakt de hobby ook wel leuk. De zoektocht is soms leuker dan het bezit.

2 likes

Heb je uiteindelijk nog een keuze kunnen maken? Erg benieuwd aangezien ik soort van dezelfde zoektocht heb!

TS heeft het forum verlaten…

1 like

Thnx voor de update!