Goedenavond,
dit horloge behoort bij mijn zwager en wij zijn geen horloge kenner. Misschien weet iemand welk uurwerk dit is? Het staat niet onder de balans of ergens anders.
het is 18 kr goud gemerkt met een minervakopachtige embleem zou dus een zwitserse gouden kast hebben. we hebben gezocht naar 2645 maar weinig succes ( breitling, landeron?) wat die andere symbool met 167 erin betekent hebben we geen idee. horloge is onlangs geserviced en het werkt goed ( opwindknoop is zeker niet origineel)
dank allen voor alle verstrekte info. vanwege telemetre tacymetre indeling zou deze door piloten gebruikt zijn? en is het net voor of na WW2 op de markt gebracht zijn?
Ik denk dat de plaat ooit opnieuw opgemaakt is, ziet er wel erg schoon uit voor een jaren 40 chronograaf. Die telefoon streepjes verwacht je bij een jaren 50 chrono. En dan zou er een veel meer geproduceerde landeron 48 in zitten.
Valt mee hoor, de zorgvuldig uitgezochte exemplaren de we hier op het forum zien zijn niet echt representatief. De cijfers op de plaat van de topicstarter zijn horloge zien er gewoon anders uit dan je zou verwachten. Vergelijk maar met die van jou. Het versleten spul zal minder vaak worden aangeboden.
Deze van mij is duidelijk origineel maar ik ga er niet van uit dat ze er allemaal zo uit zien.
De plaat lijkt opnieuw bedrukt en de wijzers van de subdials lijken mij vervangen. Het is namelijk zeer gebruikelijk dat deze beide een andere vorm hebben: