Hulp gevraagd: Seagull 1963

Beste medeforumleden,

Onderstaand horloge blijft me trekken. Nu wist ik helemaal niets van dit klokje dus heb wat gegoogled, maar ik heb t idee dat ik niet echt verder kom. Ik heb een paar vragen: heet t klokje nu echt Seagull 1963 of is dit de naam van de remake? Waar kun je dit horloge het beste kopen, hij moet trouwens saffier hebben!

Ik zou er graag meer van willen weten en benieuwd naar de reacties!

Gr. Joep

1 like

Ik zou een 38mm via HKED op WUS nemen dat zijn de mooiste IMHO. Als je een mailadres wilt, geef maar een gil.

En met plexi omdat dat er gewoon op hoort.

6 likes

Komt ie: GIL !

Het is een re-make en de naam klopt. Zijn diverse versies van. Heb nog de eerste lichting kunnen krijgen met nog netjes 19 jewels en een open achterkant. Zijn dus nu versies met 21 jewels, met gesloten achterkant of met rode tekst op het glaasje (dat er makkelijk af kan). Ook grotere versies qua diameter.

Heb die van mij gekocht omdat het uurwerkje afstamt van de Venus 175.

Al met al een leuk horloge.

4 likes

Ik heb er twee. De ene inderdaad als 21 steens.

Maar de nieuwere als 19 steens uitvoering !?

1 like

Je hebt een pb

Thanx! Heb nog iets teruggestuurd!

Check die nieuwe groene wijzerplaat! :ok_hand:

11 likes

Ik heb ze gezien inderdaad. Ed komt ook nog met een donkerblauwe wijzerplaat

Je kunt watchunique.com of poljot24.de eens bekijken, bij de laatste heb ik hem vandaan. Je kunt kiezen tussen groottes en type glas (acryl of saffier).

1 like

Het origineel had 19 jewels, de huidige ST19 is 21 jewels. Voor zover ik weet printen ze wijzerplaten met 19 zuan om trouw te blijven aan het origineel.

5 likes

Plexi is the real deal

7 likes

Voor zover ik begrijp, is dit het origineel:

Dus of er nu 19 of 21 opstaat, gevulde ster of niet, het zijn behoorlijk vrije herinterpretaties. Maar het moet wèl plexi zijn :wink:

8 likes

Ze zijn er iig wel op vooruit gegaan :grin:

Voor mij ook 38mm en plexi. Saffier kan ik me nog iets bij voorstellen, maar bij de grotere uitvoering is de wijzerplaat uit balans…

2 likes

Zit te denken om mijn 38mm saffier te verkopen :wink:

Blijft trekken dit horloge … is gewoon heel apart en heel mooi.
Maar met de HFLE EMG van @25tien onderweg wacht ik - netjes en geduldig - eerst die af.
De K det ik wel voor saffier en zichtbodem zou gaan.
Maar zeker de 38 mm.
Veel draagplezier en zie graag de wristshots !

2 likes

Was voor mij ook de reden om niet mee te doen aangezien ik al een Chinese chrono heb.

1 like

Ik sluit niet uit dat hij er toch alsnog gaat komen hoor!
Al een tijdje geen in het blauwe gedeelte gezien.