Hulp gevraagd; Seiko 6306-7001

Horloge vrienden,

Onderstaande 6306-7001 word mij te koop aangeboden. Daar ik zeer weinig kennis heb van Seiko zou ik graag een beroep willen doen op jullie kennis. Wat denken jullie ervan, origineel, waarde etc. Alle input is welkom.

De krassen lijken alleen op de saffier te zijn en niet op de wijzerplaat.

Bij voorbaat dank voor alle input!

2 likes

Ziet er mijn inziens goed uit. Wijzerplaat is een originele aan het afgeschuinde datumvenster te zien. Verder zit er het correcte uurwerk in.
Bekraste ‘saffier’ zal wel gewoon mineraal glas zijn.
Afhankelijk van de prijs…de gok waard wat mij betreft.

Bedankt voor je reactie!

Horloge komt volgens de caseback uit 77’ dus dat zal inderdaad mineraal glas zijn en wellicht nog te polijsten…

Prima hoor, zo te zien helemaal origineel.

Prijs is altijd (flink) hoger dan een 6309. Deze is wel wat afgeleefd maar 500 euro zou nog wel acceptabel zijn.

Groeten vd mijne…:wink:

Ik deel het enthousiasme van de bovenste posters niet, ik zou hem zelf lekker laten liggen. Vanwege de slechte staat en omdat er wat mis mee zijn lijkt het. Wat is er bijvoorbeeld gebeurt met de lumepip? Ik heb ook mn twijfels over die wijzers, ljkt een beetje op de groenige lume van aftermarket wijzers namelijk.

Die wijzers is helemaal niets mis mee, die kleurstelling zie je wel vaker en is absoluut niet aftermarket of opnieuw lume ingebracht. Pip is slecht maar dat is het dan ook. In deze staat zou het ook niet mijn keuze zijn, maar je wantrouwen is (deze keer) niet terecht vind ik.

Die pip lijkt alsof er een metalen busje in zit ofzo? :upside_down_face: Heel apart.

Ik zie deze kleur eigenlijk niet echt op Turtle wijzers. Kan ook aan de foto liggen natuurlijk. Gezien de rest van het horloge vind ik het ook raar dat de wijzers er onaangetast uitzien terwijl dat bij Turtles juist vaak het eerste is dat lelijk wordt.

Volgens mij juist niet op hele vroege modellen. Daar zie soms zelfs mosterdkleurige patina op plaat terwijl wijzers nog witter of minder geel zijn. Bij late modellen, zeker non-suwa juist andersom​:upside_down_face::thinking:

1 like

Heel erg bedankt voor jullie input.

Kleine kanttekening; er lijkt wel DNA materiaal op te zitten van 41 jaar lang, de achterdeksel zat muur vast en er zat een origineel bandje aan waar nog weinig van over is. Het heeft in ieder geval niet de schijn dat de boel bedondert word.

@koekoek; het ligt inderdaad aan de foto, maar op de wijzers is wel enige vorm van corrosie/aantasting aanwezig.

Heb je nog wat eigen en duidelijkere foto’s? :wink: Wat was de code die op de band stond GL-831?

Sorry, dit waren mijn eigen en tevens beste IPhone 7 foto’s :grimacing:
Geen idee van het type band, het was een zwarte vergane rubberen band met Seiko gesp en evenveel menselijk materiaal eraan.

Niet zomaar weggooien die band natuurlijk :upside_down_face: Ik zou in ieder geval opzoek gaan naar een nieuwe originele bezel insert, zal een leuk projectje zijn.

Dit is de beste van de slechtste foto’s waar nog iets van code op staat…

Nogmaals bedankt allen!

Vandaag tot koop overgegaan en hij lijkt erg goed tijd te houden. Hartstikke blij met de aanwinst, nu nog opzoek naar een GL831 of een DAL1BP band en misschien nog een passende/correcte en mooie lunette hij is af.

Bijgevoegd nog wat impressie’s;




Tot slot, de oude band;

En een hint waar ik in de buurt ik het horloge heb ‘opgedoken’ :slight_smile: ;

Thanks for watching!