Hulp gevraagd - welke GMT duikers zijn er?

Al een geruime tijd spoken deze horloges door mijn hoofd. GMT duikers… Whut? Een duiker met een GMT-functie? Nee ik ben niet van plan om onderwater naar verschillende tijdzones te kijken…

Mijn interesse hierin is ontstaan omdat ik simpelweg al een GMT heb. Wel een oudje, maar wel een fantastisch exemplaar. Namelijk een Rolex GMT-Master 1675 uit '66. Voor mijn werk reis ik veel en ik gebruik deze functie dan ook vaak. Ideaal voor het contact met het thuisfront en de zaak. Bel ik tenminste niemand wakker… Althans, dat denk ik. :wink:

Nu is het zo dat ik dit horloge niet altijd om kan, vanwege de leeftijd (van het horloge dan) + waterdichtheid etc.

Dus ben ik opzoek naar een “robuuste GMT” die tegen een spatje water kan, waar ik geen omkijken naar heb en daar komt het… Met de draaibare “60-minuten” bezel van een duiker.

“Waarom?”

Ik gebruik deze functie voor alledaagse dingen. Als je m.i. deze twee functies in één horloge kan stoppen heb je een multifunctioneel horloge. Ideaal voor werk (reizen), privé (vakanties) en zoals hierboven omschreven voor alledaagse dingen. Natuurlijk heb ik zelf al het e.e.a. gevonden op het internet. Ik heb geen budget, zit nog puur alleen in de oriëntatiefase.

Zijn er kenners op dit gebied? Ik ben benieuwd wat voor moois er allemaal beschikbaar is op de markt. Schiet maar raak; bedankt voor jullie hulp!

Hieronder 4 voorbeelden.

Longines HydroConquest GMT - foto’s


Longines HydroConquest GMT - review

Mido Ocean Star GMT - foto’s


Mido Ocean Star GMT - review

Omega Seamaster Planet Ocean 600M GMT - foto’s


Omega Seamaster Planet Ocean 600M GMT - review

Seiko Prospex 1968 Diver GMT - foto’s


Seiko Prospex 1968 Diver GMT - review

13 likes

ik zou niet verder zoeken, mooie voorbeelden toch?

8 likes

6 likes

Die Longines is echt top. Staat ook bij mij op de radar!

1 like

Ja daar heb je een punt. Ben erg benieuwd wat voor moois er nog meer is. Focus was altijd GMT of duiker. :+1:t3:

1 like

Ja das wel de mooiste hè. Vind ik ook. :100:

1 like

Waarom laat je je Rolex niet servicen en af fabriek waterdicht maken? Of was die generatie niet waterdicht?

Maar goed, als het een nieuwe GMT moet zijn zouden er voor mij maar twee kandidaten zijn, waarbij geen van beiden een roterende bezel hebben.


Helaas heb ik zelf niet voor die route gekozen. Ik bedoel, ik heb wel plezier van dit horloge, maar het haalt het niet bij een GS. Aangezien ik er daar al drie van heb, ligt er hier gewoon een caller GMT in de kist:


Leuk ding verder, absoluut.

9 likes

Squale sub39 GMT classic

9 likes

Robuust?? Damasko. :facepunch:

DC70
DC70 green

of een DC80
DC80 orange

DC82
DC82/2 orange

5 likes

Ik zou allerlei obscure merken kunnen gaan zoeken maar ik denk dat je zelf de beste opties al in je openingspost hebt genoemd!

3 likes

Je hebt al een mooie shortlist gemaakt. Deze twee, met de verkeerde bezel aanduiding, kan je nog toevoegen
Tudor BB Pro

Longines Spirit zulu time

6 likes

Kijk hier was ik nou precies naar opzoek! Heb deze modellen nog nooit voorbij zien komen… Die DC80, gaaf ding! Die gaat erbij op de lijst. :+1:t3:

2 likes

is er ook in wit en groen
Damasko Watch Technology Damasko DC80 Automatic Chronograph Watch with Ice  Hardened Bracelet, Models DC80
DC80 green | DC8X | Chronographs | Models with manufactory movement |  Current collection | DAMASKO Watch Manufactory | Made in GERMANY

3 likes

dit zijn toch geen GMT’s? :thinking:

5 likes

Zijn ze ook niet.

3 likes

Je hebt gelijk, het is een chronograaf

Klopt, 2e tijdsaanduiding en draaibare 60 minutenbezel. “robuuste GMT”

2 likes

Lorier hydra

Sinn 857 utc

Breitling heeft wat

11 likes

De Longines zijn prachtig wat mij betreft. Ik voeg maar even mijn favorite GMT toe: Breitling Avenger GMT.

6 likes

+1 voor deze. :white_check_mark:
Geen duikersbezel. Maar pfoeh, wat is de

toch een mooi horloge en van een super leuk, zelfstandig merk, natuurlijk!
Hands-On: Squale Sub-39 GMT 30 ATM - WATCHBANDIT
In zwart, blauw en groen, verschillende bandenopties en scherp geprijsd.

https://www.q-watches.com/artikel/squale-sub-39-gmt-vintage-nl-1

10 likes