Waar is die tweede tijdsaanduiding precies
Je hebt gelijk, is een chronograaf.
Door het “vliegtuigje” lijkt het een tweede tijdszone.
Is inderdaad een centrale chronograaf; je ziet ze niet zo veel maar het is wel een leuke complicatie, wat mij betreft. Ik heb een A-13A gehad die dat ook heeft.
On topic:
Zeker nog een optie inderdaad. Ga ik uitzoeken… Veel Rolexen uit die tijd “waren” waterdicht, ook die 1675 - maar het komt helaas vaak voor bij horloges uit die tijd dat door de tand des tijds niet 100% meer te vertrouwen zijn als het op water aankomt. Gaat voornamelijk om de deksel van de kast en rondom het glas.
Die GS met lichte plaat is fantastisch zeg. Wat een scherpe wijzers!
Deze is gaaf zeg!
Vet, gaat op de lijst!
Scherp!
Er zijn er natuurlijk genoeg te vinden, zelf heb je al een aardige sellectie gemaakt. Maar mijn mening zou zijn, laat die Rolex servicen is toch een topper. Informeren kan nooit kwaad toch?
Maar uiteindelijk moet het jou smaak zijn, Breitling en Longines zijn ook niet verkeerd.
Wens je verder veel succes in je zoektocht
Ja de diver GMT. Ik ben ook al een tijdje een zoektocht aan het houden naar het perfecte exemplaar. De lorier Hydra is idd een leuke optie. En de nieuwere Longines duiker gmt’s vind ik ook erg leuk. Als ik dat geld nu had liggen voor een nieuw horloge dan zou er een Longines komen.
Je hebt ook nog de Bremont s302 maar dat is dan weer een officeGMT
Maar voorlopig doet mijn Blackbay Pro het uitermate goed en hoewel ik de duikring ook graag gebruik, mis ik hem niet als ik mijn bb pro draag.
Succes met de zoektocht, ik volg deze even met je mee
Vreselijk mooi die Baltic!!!
Als je veel reist en de GMT-functie daar ook intensief voor gebruikt, lijkt mij een eerste vereiste dat het een "true’ of ‘traveler’ GMT is, en géén ‘caller’ of ‘office’ GMT. Dan valt er waarschijnlijk al het nodige af.
De Seiko SUN019 en aanverwanten, maar dat is kinetic en tegenwoordig minder goed verkrijgbaar.
Je zou de geestelijke verwant in solar uitvoering kunnen proberen met de Solar Sumo SFK00x serie.
Zeker niet te vergeten is Steinhart uit Duitsland die hebben er ook verschillende in hun gamma.
Deze moet er voor mij nog een keer komen
Edit: ik zie alleen dat hij niet voldoet aan de 60 minuten bezel. Misschien kom je daar wel overheen
Zeker dankjewel, gaat ook op de lijst!
De BB is ook een fantastisch horloge. Heb zelf ooit de BB 58 gehad. Dank voor alle info en de Bremont e302 gaat bij mij op het lijstje. Komt helemaal goed!