Dit was mijn go to om tijdens het reizen tijdzones bij te houden. Een true GMT. Makkelijk als je vaak in Azie van tijdzone verandert.
Ingeruild voor een nieuwe Seamaster, en dan later de planet ocean GMT gekocht.
Die laatste na 1 maand terug verkocht, veel te zwaar en te dik.
Sindsdien Breilting B-1 terug aan de pols, en in de bagage Marathon GSAR om te zwemmen/duiken.
Gisteren hier op HF een Avenger II GMT gekocht, benieuwd of deze een waardig vervanger is voor de Seamaster 50th.
Dit is met de originele Mido band toen ik het horloge kocht maar ik hem hem vrijwel direct vervangen door een grijze “tone su tone” Nato band, ik ben nogal Nato minded. Beide banden dragen overigens erg comfortabel.
Ik ben verbaasd door het aantal mensen wat het verschil niet ziet/weet tussen een draaibare 24-uurs bezel en een draaibare duikring. Misschien begrijpelijk als het je voornamelijk om de looks van een horloge gaat, maar @giltydials geeft specifiek aan dat hij de functie van een draaibare 60-minuten-ring zoekt.
Persoonlijk vind ik een extra (24-uurs) wijzer in een duikhorloge niet zo prettig omdat het de afleesbaarheid tijdens het duiken kan verminderen. Inderdaad, ik gebruik m’n duikhorloges (ook) om mee te duiken. Maar ik begrijp wel dat het de alledaagse functionaliteit verhoogd.