Hulp gevraagd

Beste Freaks,
Hierbij wil ik graag even om jullie hulp vragen.
Het gaat om het volgende.
Ik heb een omega seamaster 300m professional op het oog. Het gaat om het volgende model:
210.30.42.20.01.001.

Ik heb nog nooit een omega gehad, en ik ben aan het overwegen om deze aan te schaffen.
Nu heb ik hier een paar vragen over.
Is dit model geschikt voor elke occasion? (ik vind van wel)
Is dit model zoveel beter dan het vorige model?
Hebben omega’s veel onderhoud nodig?

Momenteel bezit ik een Rolex Datejust 1601, dit is m’n eerste vintage & rolex horloge en ik heb een haat liefde verhouding met dit horloge. Het horloge is ‘’vintage’’ en ik ben erachter gekomen dat ik toch meer fan ben van de modernere horloges.

Ik vind dit een mooie Rolex, alleen (36mm) vind ik wat te klein. Ikzelf ben namelijk 1,94
en heb een polsmaat van circa 18cm

Ik ben aan het overwegen om mijn Rolex op de omega in te ruilen, hiervoor moet ik alleen nog wel €600,- bijleggen voor de omega.
De Rolex is na mijn mening in superstaat.

Zijn er verder nog dingen waar ik over na moet denken voordat ik een overhaaste beslissing maak?

Of denken jullie dat ik gewoon nog even moet wachten, tot de prijzen wat zijn gedaald?
Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen, alvast bedankt!

1 like

Hierbij foto’s van beide horloges.

2 likes

Eén van de beloften van Omega (raising standards):

Each Master Chronometer is equipped with a Co-Axial escapement, conceived to reduce the mechanical constraints inside the movement. This significantly reduces the need for lubrication and hence the need for servicing. All mechanical movements need to be serviced periodically, but an OMEGA Master Chronometer offers more time between servicing than many other watches.

Klik voor de prijzenlijst van het groot onderhoud en klein onderhoud.

Ook leuk: voor een aantal actiefoto’s van de Seamaster verwijs ik graag naar de input van @ArendW.

Een buitenkans om van een oude tweedehands af te komen. :wink:

4 likes

Omega hanteert voor horloges vanaf 1 juli 2018 een garantieperiode van 5 jaar.
https://www.omegawatches.com/customer-service/5-year-warranty

Het mooie is dat als je na 5 jaar je horloge bij een Omega gecertificeerd service center laat onderhouden, je vervolgens weer 2 jaar garantie op het onderhoud hebt (geldt ook voor reparaties).

Op deze manier kun je de investering goed beschermen.

Cheers,
Lowieke.

2 likes

Hah, thnx!

Dus als ik het goed begrijp, heb je in principe 7 jaar garantie? :grimacing:

Ik zou het anders formuleren:

5 jaar garantie
2 jaar garantie, iedere keer dat je onderhoud of een reparatie laat uitvoeren.

1 like

Klinkt voor mij als een mooie deal. Je hebt geen gezeik met het verkopen van je oude Rolex en krijgt er naar mijn mening best wel een mooi bedrag (€4300) voor terug, als ik me niet vergis. Als jij denkt dat je de Rolex kan missen en de omega echt graag wil dan zie ik geen bezwaren.

2 likes

Waarom denk je dat de prijzen gaan dalen?..

1 like

Dan heb ik het over Pre Owned.
En omega’s houden niet echt hun waarde.

Ook heb ik reviews bekeken op youtube, waar dit uit blijkt.

Maar dan moet je jaren wachten totdat de daling voor jou zoden aan de dijk zet en jouw inruiler wordt echt niet meer waard.

1 like

Kan iemand iets vertellen over de ervaring met het merk zelf?

1 like

Het is een merk dat staat voor karakteristieke en verfijnde designs. Daarmee onderscheidt het zich duidelijk van concurrenten Rolex en Breitling, zonder afbreuk te doen aan die merken. Er is namelijk ook niets mis met nonchalance en brutaliteit. Het is maar net waar jij je mee kunt identificeren.

Over het onderhoud kan ik (nog) niet veel zeggen. Mijn Seamaster is nog vrij nieuw.

1 like

Hij is co-axial dus moet bij problemen of onderhoud altijd naar Omega.
En daar hangt uiteraard een prijskaartje aan.
Gewone horlogemakers kunnen er niets mee omdat Omega geen
specifieke onderdelen levert aan derden.

1 like

Het maakt geen zak uit of je horloge coaxial is of niet als je hem bij Omega laat servicen. Kost hetzelfde als een reguliere service.

En Rolex levert ook niet aan derden.

1 like

Wat gek dat er T Swiss T op de dial staat maar er geen tritium lijkt te zijn aangebracht?

1 like

Als je nu al twijfelt, dan zou ik toch kijken voor een Omega. Op Chrono24 vind je er een aantal voor een scherpe prijs. Ik ben zelf van van Omega en Rolex, maar zou ook nooit een oudere Rolex kopen als ik voor hetzelfde geld een nieuwe Omega kan krijgen. Heb je de Omega al eens om gehad?

1 like

Ik zeg inruilen die Rolex, en eigenlijk zeg je het zelf ook:

Ja hoor, alleen niet voor black tie events. Maar daar is het sowieso niet de bedoeling om een horloge te dragen.

Denk dat je dan nog wel even aan het wachten bent.
Tip: ga het horloge passes. Ben je meteen verkocht, dan kopen dat ding. Anders nog even afwachten.

2 likes

Beide horloges zijn goed te verkopen /terug te kopen mocht het niet bevallen. Als je de Omega mooier vindt, gewoon doen!

Als in gelegenheid? Ik denk dat de DJ daar eerder kandidaat voor is. Een duiker is toch altikd meer aanwezig, al is deze vrij plat.

1 like

Tenzij die horlogemaker Omega Certified is en dat zijn er toch zo’n 35 verspreid over heel Nederland, keuze genoeg…

2 likes

Tritium, heet tegenwoordig lume toch?
Of zit ik er helemaal naast? :sweat_smile:

Vgm is het wel een zeldzame wijzerplaat. Kan dat kloppen?