Hulp gevraagd....

Halo mede forum gebruikers,

Ik ben op zoek naar een robuust horloge dat in verbinding kan staan met mijn smartphone.

Ik werk in de techniek en daarom vaak in lawaai waardoor ik mijn telefoon niet altijd hoor.
Ik gebruik daarom nu een goedkoop en lelijk en (helaas) niet altijd betrouwbare smartwatch die trilt en ook geluid geeft bij gebeld worden.

Zijn er horloges die betrouwbaar zijn er ook fatsoenlijk uitzien en dus ook trillen/geluid maken bij smartphone verbinding en gebeld worden?

Ps 500 euro vind ik wel al een behoorlijk hoog prijskaartje…

Lees graag jullie mening
Mvg Frans

2 likes

Apple Watch is de logische keuze, denk ik.
Je kan ook bij een smartphone het lampje laten knipperen bij notificaties of bellen.

Lijkt mij ook.

Garmin is vrij robuust (zo zien ze er in ieder geval uit). Die heb je van goedkoop tot erg prijzig afhankelijk van wat je precies wilt.

2 likes

Even ter verduidelijking, ik ben dus NIET op zoek naar een smart/sport horloge.
Ik bedoel dus eigenlijk een gerenommeerd horloge merk zoals Seiko, Citizen, Casio of iets dergelijks…
Enige extra die ik dus buiten de tijd en datum aanduiding verlang is trillen en/of piepen bij een binnenkomende oproep van de telefoon…

1 like

It’s your lucky day:

42mm

Ik heb geen connecties met deze winkel en ook geen ervaring met ze; je zou zelf even moeten/kunnen uitvogelen of ze betrouwbaar zijn.

Edit: binnen je budget

Ik werk ook in de techniek als leidinggevende. Vind het juist heerlijk om niet alle telefoontjes door te krijgen… :joy:

4 likes

Casio Edifice wellicht. En volgene mij kunnnen sommige G-shocks dit ook. Die kunnen ook wel wat hebben

:arrow_up:

En als de smartphone niet in the picture zou zijn, een Casio G-Shock. Ik zou dan voor een klassieke GW-M5610 gaan.

Succes met de zoektocht! :beers:

2 likes

Tag heuer heeft wel een mooie range smartwatch hybrides. TAG Heuer Connected Calibre E4 - Steel case - 42 mm - Steel Bracelet | TAG Heuer

Montblanc ook

Wel budget oprekken

2 likes

Heb ik ook als werk horloge. Die van mijn kan dat niet maar weet niet of er andere versies zijn dat dat wel kunnen…

Telefoon op trilstand zetten en los komen van het idee dat je continue bereikbaar moet zijn. Niet reageren lost minimaal de helft van de meeste flut gesprekken direct op

11 likes

Dat is toch een smartfunctie, maakt het dat niet automatisch een smartwatch?
If mis ik iets?

Classic HF!
:beers:

Tuurlijk, geen goedkope, lelijke smartwatch willen maakt t wat duurder.

2 likes

Ik heb deze. Casio stevigheid, verbinding met de telefoon, trilt en doet het een jaar of zo op een gewone lithium knoopcel.

4 likes

Dit zou wel een optie zijn.

1 like

Ik zou hier niet aan beginnen. Blijft dit wel werken of ben je afhankelijk van updates e.d.

Mijn advies zou zijn: Hou het bij een smartwatch voor dergelijke functionaliteiten

Een AppleWatch zou in dat geval ook mijn keuze zijn. ( als ik persé bereikbaar zou moeten zijn )
Ik heb de mijne een jaar of 2 geleden verkocht. Juist omdat ik niet meer continu bereikbaar wilde zijn. En ipv dat je nu constant je telefoon uit je zak haalt om te zien of je geen melding hebt gemist, kijk je straks 85.000 keer naar je pols om te zien of je geen melding hebt gemist. :man_shrugging:t3:

3 likes