Hallo allemaal ik hoop dat iemand mij beetje opweg kan helpen met mijn vaders collectie
ik heb een aantal jaar geleden mijn vaders verzamelingen gekregen 1 daarvan is een enorme collectie horloges .
zelf heb ik weinig met horloges en heb r nooit aandacht aanbesteed tot maand geleden eigenlijk.
ik heb altijd geweten dat r waardevolle horloges bijzaten maar ik kon haast niet geloven wat ik zag ! ik heb enkele weken met verbazing gegoogled maar kom r niet uit hoop dat jullie me meer kunnen vertellen. Groeten greg
Helaas kan ik maar 3 fotos uploaden maar het gaat om een omega seameister op wind 18 K 165008 heb alleen verkeerde foto van voorkant geupload zie ik
En van een veel te grote nagel…
Soo dat is idd een flink nageltje.
Das me vrouw
K zal idd andere foto s maken is voor ons ook nieuw allemaal
Je schrijft ‘mevrouw’ verkeerd.
Mijn klinkt zo als bezit
Die seamaster is wel aardig. Die tweede is zo te zien een gold cap Eterna Matic met visoflex bandje. Die is verzameltechniach minder interessant.
Misschien is het handiger om een hoge resolutie foto te maken van alles in een keer?
Alles gaat me zeker niet lukken geld had die ouwe niet spullen meer dan genoeg , maar ik ga vanavond wel paar goede fotos maken van collectie
Kom hier morgen op terug is nog al flinke klus maar gaat me jaren uitzoeken schelen heb ik door
Ben benieuwd naar de collectie.
Graag scherpe foto’s bij daglicht indien mogelijk. Flitser uit etc.
Dan kunnen we je het beste helpen.
Ben ook wel benieuw naar de collectie
Maak maar wat goede foto’s. En geef de vorige horloges op de foto’s wat nummers ofzo. Als er wat interessants bij zit dan kunnen wij aangeven van welke nummers je wat close ups mag maken
ga ik voor zorgen .
alvast dank zat r echt tegen op tekijken is leuke hobby maar heb r al teveel
Voor conditie is een foto van de voorkant het meest belangrijk. De plaat van het horloge (stuk waar de tijd afleest) bepaalt een flink deel ban de waarde. De conditie van de kast is nummer 2.
Voor vintage horloges is de band soms interessant. Maar dat is alleen voor de grote merken (Omega, Rolex, Patek, Audemars, Vacheron, Universal Geneve e.d.).
Als de horloges tijden hebben stilgestaan moeten ze eigenlijk service hebben. Als ze lopen… al is het maar even, is het wel een goed teken. Dan is het in elk geval compleet en te redden zonder potentieel op zoek te moeten gaan naar onvervangbare onderdelen. Zou ze pas gaan dragen, mocht je dat willen, na service. Anders lopen ze grote kans kapot.
Eerlijk gezegd heb ik niks met horloges ben altijd telaat hahaha .
ben bijna 10 jaar samen en hoopte eigenlijk dat ik etentje kan upgrade naar weekendje weg met vrouw
Gaat wel lukken denk ik.
Dat lijkt me een gouden Omega Seamaster?
Ik wil je wel even meegeven op te passen voor ‘lijkenpikkers’ die onder het mom van goede hulp er met een deel van de collectie vandoor gaat tegen een te kleine vergoeding.
Verder zou ik hier gewoon veel foto’s in dit topic plaatsen dan volgt vanzelf wel een goede waardering.