Hulp gezocht bij vertaling Japanse inscriptie King Seiko

ok @Eddio

image
Op het platte gedeelte staat : Dear Mister Murakami
Linksonder : The 70th anniversary of the company
Rechtsonder : Morito Corporation
Onderin : 1977 (jubileumjaar) en de 5 staat waarschijnlijk voor de maand mei

http://www.morito.co.jp/hd/
Zit zelfs een filiaal in Rotterdam, sinds 1985.

Bye bye !
image

want :

sayonara is zooooooo 1990
5 likes

@FransT
Hartelijk dank hiervoor. Bijzonder dat het bedrijf nog bestaat en een vestiging in NL heeft. Heb de site bekeken en herkende meteen het logo die ook op het horloge staat gegraveerd.

1 like

:+1:t4:

1 like

Google translate leert mij “Commemoreation of merit commendation” en “Japan orignial railway total”. Maar wat betekent dat allemaal :upside_down_face: Iets met een onderschijding en de spoorwegen, maar wat precies?

2 likes

momentje geduld aub
image

3 likes

eigenlijk ben je er al.

• ter gelegenheid van jarenlange dienstverband

• SEIKO : Japans horlogemerk, niet heel bijzonder, Chinees is beter.

• waterresistant : dit betekent dat het horloge tegen water kan, ontzettend handig :slightly_smiling_face:

• sgp : Seiko Gold colour Plate, oftewel goudkleurig :face_with_hand_over_mouth:

• back : Engels voor achterzijde

• st.steel : stainless steel, dus roestvrij staal. Logisch, zie 3 regels hierboven.

• Japanese Railroad Company, el presidente-directeur-capo

Makkelijker :point_down:t5: uitleg

Zonder gekheid : hierboven zie je in de 2e regel Japan Railways staan. Daarnaast staan 6 kanji-karakters, die ook op het horloge staan afgebeeld :face_with_monocle: kijk en vergelijk. De eerste twee staan voor Nippon, de laatste vier voor railroad/treinvervoer.
De laatste twee kanji`s op het horloge omschrijven de hoge functie van de medewerker.

image

6 likes

Nogal logisch, iedere machinist heeft een bestuurlijke functie :hugs:

5 likes

Top, bedankt! Dat maakt het een stuk duidelijker.

Maar wel tegenvallend dat je als hoge pief gewoon een LM krijgt, niet eens een KS of GS.

1 like

Weet niet hoe oud het horloge is, of dat het misschien een of andere regionale districtchef was.
Ik hoorde dat een machinist wel altijd een GS krijgt, omdat ze dan zeker weten dattie op tijd komt.

4 likes

Ik ook niet, dat is het bijzondere, er staat wel een instrciptie op maar geen serienummer. :thinking: Omstreeks 1970 zou ik zeggen.

Haha dat is leuk om te weten.

2 likes

imagehttps://robertdevaan.nl/wp-content/uploads/2018/09/20633734_114004069256722_2150450808976572416_n.jpg

3 likes