Hulp gezocht om een mooie tropic strap te vinden

Ik kon in het archief geen topic vinden hier over dus bij deze.

Voor mijn aanstaande aanwinst Helson Skindiver zoek ik een mooie 20mm Tropic strap, zoals op de foto:

De keuze is reuze op Ebay maar ik weet niet goed waar ik verstandig aan doe. Wie helpt kiezen en/of weet een goed adresje/website?

2 likes

@ alle enthousiaste topicgenre wisselaars

Dit soort algemene en brede ‘keuzehulp’ topics staan sinds jaar en dag ‘Algemene Horlogepraat’ volgens mij en niet in ‘gezocht’…

Daar staan andersoortige oproepjes als ik mij niet vergis.

EDIT: ik kreeg koekje van eigen deeg, waarvoor waardering smiley:

Wat is de lugbreedte? Ik zou zoeken naar een echte vintage Tropic!

1 like

20mm

Even terugplagen voor dat vintage en algemeen heen en weer geslinger en meteen even getest. Niks van aantrekken verder :wink:

2 likes

http://www.ofrei.com/page1631.html

Ja die kwam ik ook tegen, maar voor 9 dollar verwacht ik eerlijk gezegd rommel, of is jouw ervaring anders?

Volgens mij rekenen die lui iets van 50 dollar verzendkosten ofzo.

53 dollar 22

Lekker dan…

Ja, ik heb al eens vaker op die site gezocht, omdat ze veel origineel Omega spul hebben. Ik sla deze voortaan maar over.

Zoiets dan?

1 like

Ja, die zag ik ook, mooi ding. Twijfel over lengte, 19,5mm op 52mm lug-to-lug van de Skindiver is met mijn 17,2 cm pols denk ik echt te lang.

Overigens moet ik niet te veel klooien met bandjes wisselen als ik vriend Zach moet geloven:

Instead of having spring bars, the 20mm wide lugs feature one sided screw bars. This is a bit of a double-edged sword however. On one hand they are very sturdy, being that they are solid rods, and inspire confidence that they will never break or accidentally come free. On the other hand, it is very easy to scratch the lug when removing/replacing the bars for strap change. The slightest slip of your screwdriver and you will put a mark on the lug without a doubt.

Voor tropic straps is Ebay prima hoor.

heb zelf een vast zoekopdracht met updates van de tropic straps. Er zijn er verschillende waaronder dit patroon. ff apart zoeken op 20 mm eventueel.

Goede straps zijn toch wel enkele tientjes hoor, maar dan krijg je prima kwaliteit.

Onlangs een tropic strap uit Canada laten aanrukken, via Ebay winkel “nanceandjay”. Uitstekend verlopen. Let op, de echte Tropics zijn Swiss Made.

Je zou eens kunnen kijken naar een Maratac Elite:

AWCO heeft tegenwoordig ook tropic bandjes. Zeker het kijken waard! Gewoon binnen NL, redelijke prijs.

Dat zijn de betere tips, thanx!

1 like

LET OP! Geen échte… De (enkele en brede) keeper moet hetzelfde patroon hebben als de band.

Ok, geen idee van. Ik hoop dat TS er meer verstand van heeft dan ik.

1 like

Als er iet van “Tropic type” in de eBay beschrijving staat is het 95% geen originele…

http://forum.tz-uk.com/showthread.php?143087-Is-there-a-Tropic-strap-company-or-is-it-just-a-style