Hulp identificatie Omega band

In dit NA topic heb ik mijn nieuwe Constellation inmiddels al voorgesteld.
Bij de Constellation zat echter ook een band. Weliswaar in een vrij matige staat, maar ik overweeg om ook die een beetje op te poetsen en te zien wat er nog van te maken is. Alleen is één van de problemen waar ik tegen aanloop dat ik niet weet welk type band dit is en er dus met geen mogelijkheid endlinks bij te zoeken zijn.
Wat ik erg leuk vind is dat de huidige two-tone Globemaster (op de blauwe plaat na) er grotendeels op gebaseerd moet zijn, want de gelijkenis is vrij duidelijk:

Is er heel misschien iemand die kan helpen met de identificatie van deze band? Er staat alleen 2-73 aan de binnenkant van de clasp, verder niets.
Zo niet, ga ik op zoek naar een normale band (ook mooi), maar ik zou het leuk vinden als ik deze ooit weer compleet zou kunnen krijgen.

De endlink op de laatste foto zat er bij en was een beetje ‘op maat’ geschuurd, maar dat leek nergens op en was duidelijk niet origineel.

Alle info is welkom!

Groeten,
Wouter

2 likes

Omega’s uit die tijdsperiode hadden eigenlijk geen vaste, specifieke band per model. http://omega-constellation-collectors.blogspot.nl/2008/01/omega-constellation-accessories-1952-75.html

1 like

Mooi stukje leesvoer, dankjewel!