Ik heb geen ervaring met PayPal, ik heb een rekening geopend voor een verkoop.
Ik heb op verzoek van de koper dan een verzoek tot betaling gedaan naar de koper (Frankrijk) en ik krijg de dag nadien een mail van de verkoper dat hij het nodige gedaan heeft en een andere mail van PayPal zeggende dat de ze een betaling ontvangen hebben van de koper “op ebay” terwijl de verkoop niet via ebay is gebeurd.
Maar ook:
Suite aux nouvelles mesures de sécurité: votre compte restera en attente sur notre site officiel jusqu’à ce que vous nous fournissiez dans un délai de 24 heures le numéro de suivi/tracking prouvant que vous avez effectivement envoyé le colis à l’acheteur exclusivement à l’adresse : UE_Paypal.France@yahoo.fr pour créditer votre compte.
vertaald is dat:
Vanwege nieuw veiligheidsmaatregelen, blijft uw rekening op wacht op de officiële site totdat u ons BINNEN DE 24U een tracking nummer zendt,als bewijs van de werkelijke zending van uw collis naar de koper, naar het adres UE_Paypal.France@yahoo.fr alvorens we het geld créditeren naar uw rekening.
Ik moet dus binnen de 24 u het pakket verstuurd hebben en dan nog eens naar PayPal verstuurd hebben? Of moet ik binnen 24 u na verzending het bewijs naar PayPal verzenden?
In het eerste geval, binnen 24u na hun mail het pakket verzonden hebben is ridicuul en onmogelijk (weekend) en ruikt naar een poging tot oplichting.
Maar een bewijs (tracking) opsturen binnen de 24 u na posten van het pakket lijkt me logischer.
Op mijn PayPal rekening staat echter bij status: “in behandeling”
Ik ga echt niets opzenden tot ik op mijn account, na inloggen, te zien krijg dat ze geld hebben ontvangen van die koper, of vergis ik me in de procedure?
Het zelf wel eens horloges verkocht aan kopers buiten Nederland. Niet via ebay. Ik had dat gedoe wat jij beschrijft niet. Ik had een bedrag afgesproken, de koper doet de betaling naar miin paypal account, ik verstuur het horloge op de afgesproken verzend methode. Klaar.