Hulp met zoeken onderdelen voor zelfbouw

Beste mensen,

Enige tijd geleden heb ik de tools gekregen om te gaan experimenteren met het (ver)bouwen van een horloge.

Vele positieve reacties verder en na enorm veel wikken en wegen ben ik eruit wat ik wil gaan maken; een (in mijn ogen) badass duiker geïnspireerd op de MKII (die de inspiratie weer van de Fifty Fathom) Zie onderstaande pica’s.

Je zou denken, koopt die dan… Jah behoort tot de mogelijkheden echterrr is dit :point_up: m net niet voor mij. Ik zoek een iets grotere diameter (42-43mm) en de datum vind ik niet zo mooi tussen 4 en 5. Die zou wat mij betreft helemaal weg mogen of op de 6. De wijzers en de wijzerplaat vind ik wel erg mooi.

Ik ben het halve internet afgegaan op zoek naar een dergelijke kast. Bij de Seiko’s mod sites hebben de kasten van de SKX007 of de SKX013 allemaal een afbuigend randje bovenaan zodat de bezel niet recht aansluit op de kast (zoals bij de MKII).

Wie o wie heeft goede raad waar een gezandstraalde / bead blasted kast van 42 of 43 (met uitloop naar 44) mm kast te vinden is? En waar een bijpassende bezel en wijzerplaat gevonden kan worden?

Mijn buurman (ook horloge bouwer) raadt me aan om eerst een uurwerk te zoeken en vanuit daar een kast te zoeken. Geen idee of dat wijs is? Qua uurwerk maakt het mij niet zoveel uit wat erin zit. Als het maar een automaat (of handopwinder) is. Ik begreep dat er ringen bestaan voor kasten om het uurwerk passend te krijgen in een kast / op z’n plaats te houden.

Alvast hartelijk dank voor uwe wijsheden.

1 like

Je kan ook een glanzende kast en/ of geschuurde kast zoeken en deze laten stralen dan ben je er ook is misschien gemakkelijker.

Zou denk ik zelf eerst een kast zoeken en kijken wat de leverancier aangeeft welk uurwerk erin past, de hoogte van de tube ten opzichte van de opwindas is ook belangrijk niet alleen de diameter van het uurwerk daar kun je inderdaad eventueel een opvulling voor gebruiken.

Succes met de bouw laat even weten hoe je verder gaat👍

1 like

Dank u!

Heb je ook een goed adres waar ik dergelijke kasten kan kopen?

Dat helaas niet.
Misschien dat er iemand anders je daarmee op weg kan helpen

1 like

Je zou eens bij Miuksi kunnen kijken (oa te vinden via AliExpress).
Ondanks het hoge ‘hommage’ gehalte hebben ze echt kwalitatief goede kasten en banden.

Ik heb voor een Invicta mod ook een kast met band daar besteld en de kwaliteit is verassend goed. De brush en gepolijste stukken zien er keurig uit, maar deze heb ik zelf gestraald achteraf.

1 like