Hulp nodig bij Tudor Snowflake 9411/0

Wie van de leden heeft hier verstand van?
Waar op te letten bij aankoop? Wat is een redelijke prijs?

Ik heb er een gezien uit 1975. Geen doos e/o documenten.
Tritium heeft nauwelijks patina. Wijzers iets meer dan markers.
Stalen band niet mee geleverd, maar leren vintage stijl.
Vraagprijs is 4000 euro

Verkoper zegt: 100% origineel. Geen onderdelen vervangen en nagekeken door zijn horlogemaker. Uurwerk heeft een amplitude van 270. Service graveringen op de binnenkant van de deksel.

Ik weet er wordt zoveel gezegd in eigen belang, maar toch.

Over vintage Tudor durf ik niet heel veel te zeggen, wellicht dat @Krabong dat wel kan.

Insert lijkt me wel vervangen, parel lijkt luminova zo op de foto.

Pff, Tudor Snowflakes zijn heel lastig, inderdaad kan Roel Krabong hier misschien wat meer over zeggen. Locatie van het horloge? Hij ziet er op het eerste gezicht wel erg (te) fris uit. 4000 is fors lijkt me.

Hi, is dat de sub die ook op Marktplaats staat? Met Nato strap. Zelfde prijs :smile: Is wel een prachtig horloge maar zonder doos en papieren vindt ik gevaarlijk. Ook wat Malus65 zegt is dat deze er wel erg goed uitziet voor zijn leeftijd. Wellicht een check doen alvorens te kopen bij een officieel Tudor retailer? S&C in de PC Hooftstraat. Succes!!

De bezel is sowieso vervangen bij een service. Het is een thin font met waarschijnlijk luninova of nieuwer tritium. Verder zou de kast een polijstbeurtje kunnen hebben gehad, maar daar durf ik niks met zekerheid over te zeggen.
WĂ©l kan ik zeggen dat ik het een fraai horloge vind.

Nee, die is van Exclusive chrono. Daar vind ik het verschil tussen wijzers en markers niet mooi.

Duitsland

Ja, klopt. Maar volgens mij is dat sowieso lastig bij horloges met die leeftijd.

Ja, dat is inderdaad waar ik ook aan moest denken. Te netjes voor 40 jaar.

Wat betreft de prijs. 3800euro incl verzenden en PayPal. Morgen krijg ik foto`s van de deksel en het uurwerk.

1 like

Volgens mij is dat geen slechte prijs.

Zonder metalen band? Is m.i. (te) duur.

De incides en de wijzers zijn mij veel te wit voor een horloge van 45 jaar oud. De bezel is een service bezel.

Als je toch een vintage horloge koopt, zou ik gaan voor een klok waarvan je kan zien dat het vintage is. Hier lijkt iets niet helemaal in de haak.

Ik weet bijna zeker dat het een luminova Service Dial is!

Kraakhelder tritium is niet ongewoon bij oudere Tudor wijzerplaten

Even voor mijn beeld. Ik hoor service wijzerplaat en service bezel.

Dat betekent dat bij een onderhoudsbeurt de oude wijzerplaat en bezel vervangen zijn door een nieuwe. Dus luminova ipv tritium?

Mbt tot de wijzerplaat. @forehand daar staat tritium op. Dus wat is je conclusie?

Ik ben echt niet zo bekend met vintage, dus ik leer graag :smile:

En even voor @LeenV welke prijs is acceptabel?

Fijn, dat er ook even een ander geluid te horen is. Wie is hier de expert? Niet vervelend bedoeld, maar dit is voor iedereen: “op basis van wat geef jij je mening”.

Op mijn computer is het tritium gewoon spierwit. Wellicht is het mijn beeldscherm instelling. Maar zo kraakhelder hoort het niet te zijn.

Er staat T swiss T op de plaat, dus het lijkt me niet dat het een luminova dial is. Echter kan het wel een NOS dial zijn of iets. Het lijkt mij in ieder geval sterk dat deze plaat en wijzers altijd in het horloge hebben gezeten.

Omdat ik meerdere keren deze wijzerplaten te koop heb zien staan op VRF.

http://www.chrono-shop.net/en/dials/5074-tudor-submariner-black-mat-snowflakes-genuine-watch-dial-94110-7021-luminova-fits-eta-2784-2484.html

Die plaat is anders.

Daar staat T swiss made T op ipv T swiss T

Over de verkleuring: ik heb zelf een Tudor Sub 79090 uit 1990 en waarvan het Tritium van de wijzerplaat en wijzers ook nog spierwit is. Alleen de lume-pip is verkleurd.

Ja maar ik heb ze toch ook met T Swiss T gezien en als je 1 merk en type waar wel mee gerommeld word sinds ze in zwaar in de lift zitten zijn het de Tudors wel.
En wat eerder gezegd word dat tritium niet hoeft te verkleuren klopt ook!
Daar buiten gelaten vind ik hem er verder goed uitzien al is de prijs voor een head only net iets te,maar deze modellen stijgen in rap tempo qua waarde.

mwah ja. als je graag een horloge hebt wat er nog als nieuw uitziet, kan je beter een nieuwe tudor kopen ipv vintage dunkt me. het verkleurde tritium vind ik juist mooi bij vintage klokken.

het is ook niet dat het een zeldzaam horloge is of zo. als er en geen documentatie bijzit, en een service bezel en de meningen verdeeld zijn over het tritium en het schijnbaar ook nog betaald moet worden via paypal en het horloge dus met de post wordt verstuurd en dus niet eerst vastgehouden kan worden voor de aankoop, zou ik het risico niet nemen en gewoon lekker verder zoeken naar een ander exemplaar.

Ja mijn idee idd,als ik geld uitgeeft aan een Tudor Sub behoort die er zo uit te zien.