Ik heb voor de 18mm bracelet van mijn Speedmaster reduced een extra schakel besteld op Ebay. Het gaat om een genuine Omega schakel voor een 1502-824 bracelet. Ik heb vandaag de schakel ontvangen en nu pas valt mij op dat deze heel erg verschilt met de schakels van mijn bracelet. Op de clasp van mijn bracelet staat echter wel 1502-824. Wat mij al wel was opgevallen is dat de verwisselbare links van mijn bracelet een schroef hebben terwijl de link van Ebay pins met tubes heeft . Nu ik de schakel in mijn handen heb zie ik pas dat het ook echt om een totale andere schakel gaat die niet past bij mijn bracelet. Bestaan er misschien meerdere uitvoeringen van de 1502-824 bracelet?
Mijn Speedmaster heb ik gekocht met een 1471-815 bracelet van 16.5 cm (Bij de koop via Chrono24 vergeten te informeren naar de lengte van de band. stom, stom, stom)). Deze was met 16.5 cm voor mij veels te kort en Omega kan mij geen extra schakels leveren (geprobeerd bij AD juwelier van Willegen Rotterdam. Omega kan alleen een nieuwe bracelet leveren voor €800 met een levertijd van 3 weken, maar geen losse schakels). Ik heb deze 1502-824 bracelet van 18.5 cm toen online voor €325 van een juwelier in de UK gekocht en via Ebay de extra schakel besteld. Nu blijkt dus de schakel niet te matchen met mijn band. De schakel ga ik retour zenden maar wie kan mij zeggen welke schakel ik dan wel moet hebben?
Zou het kunnen dat men de clasp van een 1502-824 aan een andere bracelet heeft gezet waardoor ik nu een verschil in schakels heb? Zoveel uitvoeringen van een 18mm Omega bracelet zijn er toch niet geweest?
@Timebandit@Jeffreyh1984 Zijn er dan 1502-824 schakels voor de Speedmaster en de Seamaster? Dus 2 verschillende uitvoeringen? maw ik moet dus nadrukkelijk vragen naar een 1502-824 schakel bedoeld voor de Speedmaster? Op mijn clasp staat wel duidelijk Omega Speedmaster Professional.
Edit: ik zie nu pas dat het om een reduced gaat! De schakel die jij hebt is voor een 1501 bracelet, maar wordt inderdaad ook verkocht als passend voor een 1502.
Ik begin steeds meer te denken dat je een fake gekocht hebt… Een 1502/824 is een seamaster bracelet en geen speedmaster bracelet. En er hoort dan ook geen professional op te staan, aangezien het aan een reduced hoort (indien echt)
Pardon. Ik zal mijzelf even publiekelijk schandpalen voor het verstrekken van een dooie mus. Ik heb niet goed gekeken, mijn reduced heeft er een 1469 band op zitten.
Mijn oprechte excuses.