Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Een Reduced is geen Professional dus je sluiting past ook sowieso al niet. Daarnaast lijkt deze sluiting me ook niet origineel (is al eerder gemeld in het topic).
Stond in de advertentie waarin je de Omega kocht niet dat er een Proff. sluting op zat? Dan had je al een en ander kunnen voorkomen waarschijnlijk.
Hoe dan ook, lastige situatie en erg vervelend. Hoop dat je er uitkomt met de verkoper(s).
Klopt. De band die ik te koop heb staan kwam met het horloge maar die is mij te klein. Het horloge is echt. ik heb hem met doos en papieren gekocht. Omdat de meegeleverde band mij echter te klein was en er geen schakels via een AD besteld konden worden heb ik gekeken naar een goedkoper alternatief voor een 2de hands bracelet op Ebay en kwam ik bij ukchronowatch uit die een 1502-824 voor de Speedmaster reduced te koop had staan.
Op mijn originele 1471-815 band staat Omega Speedmaster gegraveerd. Dat is niet het geval op de band die ik van Ebay gekocht heb.
ik had de verkoper gisteren al een mailtje gestuurd met de vraag of de band echt is omdat ik zag dat de schakels op de band geschroefd waren en dat de door mij bestelde link met pins en tubes heeft. Hij reageerde meteen zwaar beledigd naar mij toe met de opmerking waarom ik denk dat hij voor €300 voor een fake bracelet zijn 100% betrouwbare reputatie als horlogedealer die horloges van vele duizenden euros verkoopt op het spel zou zetten.
Ik nam daar in 1e instantie genoegen mee maar wordt nu door de reacties hier toch weer aan het twijfelen gebracht.
dit was zijn reactie:
All my items are genuine my friend. Just check my feedback - I sell watches of thousands of pounds- do you really think I would bother selling fake bracelets for £255???
You can clearly see from the quality that is genuine but just go to a jewellery and I’m sure they will confirm you that. Newer models of Omega 2010 on come with screws removable links but older ones of course they do have pins.
Kind regards
Andy
De band zit nu precies goed maar ik heb een extra link nodig om hem wat losjes om de pols te laten zitten. Of een paar kilo’s afvallen is ook een optie
De agressie in zijn reactie zou mij weer doen twijfelen… …typisch iemand die zich betrapt voelt. Maar ik duim met je mee op een goede afloop.
Precies wat ik dacht!
En al is hij echt: alsnog een belachelijke toon als je het mij vraagt wanneer iemand gewoon zn twijfels uitspreekt.
Ik had bij het kopen van de band wel gezien dat er Professional op de sluiting stond maar dat vond ik niet erg. Vanaf de foto kan je niet zien of de tekst gegraveerd is of dat het erop geprint is. En ik had ook niet de wetenschap dat de tekst altijd gegraveerd moet zijn. De look en feel van de band is wel echt moet ik toegeven. Ik heb zelf niet het gevoel met een fake te maken te hebben. ik heb begin 2016 ook een moonwatch gehad en de band voelt kwalitatief wel gelijkwaardig aan.
Vanaf de foto die hier geplaatst is van de Omega ‘‘professional’’ is duidelijk te zien dat het gedrukt is.
Aceton…
is trouwens laseretch .
Ja, maar nu zit ik in de guide te kijken waarvan @Jeffreyh1984 hier boven de link heeft gepost en dan kom ik deze sluiting tegen waar de tekst ook niet gegraveerd lijkt te zijn. Dus blijkbaar zijn er ook sluitingen die niet gegraveerd zijn. Deze lijkt op de mijne maar heeft geen druksluiting.
Ik snap wat je probeert te zeggen,maar er is een verschil in het laser etching wat Omega doet en dat is daadwerkelijk met een laser metaal wegbranden en het acid etching wat je vaak ziet bij replicabanden.
‘‘acid etching’’ dat wil zeggen dat ze een malletje met de uitgesneden letters over de clasp leggen en daarna een zuurbehandeling geven zodat de delen die in contact komen met het zuur ‘’ weggevreten worden.
Het verschil is dat bij laser etching de letters dieper ingebrand worden dan bij acid etching…
Bij de vroege banden werd het echt nog gegraveerd .
Hier zie je duidelijk het verschil in diepte tussen jouw clasp en een origineel.
Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat de band een imitatie moet zijn. ik heb op meerdere forums postings gelezen dat er Chinese fakes in omloop zijn voor de speedmaster die allemaal 1502-824 van de Seamaster in de sluiting hebben staan. Dit vond ik ook op een ebay pagina waar een originele Speedmaster band voor €475 te koop staat:
THIS IS THE GENUINE ARTICLE, PLEASE BE AWARE OF SELLERS WITH FAKE COUNTERFEIT BRACELETS AS EBAY IS FULL OF THEM AS WELL AS SOME ON THE W.W.WEB.
Most of the fakes are easy to tell as the codes printed on are wrong on many, amazing how many ‘Planet Ocean’ and ‘Full Size Seamaster’ bracelets have 1502/824 code on which is an 18mm SEAMASTER strap code, you think they’d put the correct codes on?? Also on fakes many have split pins instead of pins with friction collars.
ik heb inmiddels de verkoper een bericht gestuurd dat ik de band wil retourneren en hem gewezen op de punten die niet kloppen aan de band. verkeerde sluiting, verkeerde code, geen graveren, verkeerde pins. ik ben benieuwd hoe die hierop zal reageren.
Dan moet ik nog wel naar een juiste stalen band op zoek van ca. 19cm lengte voor mijn Speedmaster reduced met 18mm lugs. Enige tips zijn welkom. Ik wil graag een band met de speedmaster schakels als op de fotos te zien zijn. De band die mij door zoeon werd aangeboden vind ik minder.
Ik hoop voor je dat je je geld terug krijgt zeg… Balen man.
ik heb vooralsnog wel enig vertrouwen in de verkoper. Hij is geen Omega AD maar verkoopt diverse merken luxe horloges via ebay. hij heeft misschien ook niet in de gaten gehad dat de bracelet niet echt is want zo als ik reeds aangaf is de look en feel wel goed en je moet dus bekend zijn met Omega om in de gaten te hebben dat er een aantal zaken niet kloppen.
Ik heb inmiddels contact gehad met de verkoper in de UK. Hij blijft volhouden dat er niks mis is met de bracelet en dat hij hem ook bij een officiële Omega shop heeft ingekocht. Maar hij deed niet moeilijk voor het retourneren en terugstorten. Dus gaat hij morgen op de post en gaat de reduced voorlopig weer op de nato.
dit is de band waar ik hem mee heb gekocht maar voor mij te kort is.
Via Offrei kun je waarschijnlijk nog wel aan schakels komen denk ik.
heb ik al gekeken maar daar hebben ze geen schakels voor de originele 1471-815 band .
@Spoon1 Bedankt voor de tip. ik begrijp echter niet dat als ik naar een gerespecteerde Omega AD in Rotterdam ga, welke mij eerst 4 dagen laat wachten want ze moeten bij Omega informeren naar de prijs en levertijd van de 1471-815 schakels, dat ik dan te horen krijg dat losse schakels niet meer leverbaar zijn en dat ze mij alleen een nieuwe band kunnen leveren voor €800. Maar bij Cousins zijn ze gewoon op voorraad.
ik heb ca. 3 cm aan schakels nodig en de schakels zijn maar 0,5 cm lang dus dat wordt 6-7 schakels bestellen. Maar dat is nog altijd een stuk goedkoper dan de 255 GBP die ik voor de fake bracelet betaald heb. De fake band heb ik retour gestuurd en mij is verzekerd dat het geld meteen wordt teruggestort als de band binnen is.
ik ga ze meteen bestellen. nogmaals bedankt allemaal.
Vergeet zeker niet sowieso een paypal claim te openen hé! Anders heb je straks geen voet om op te staan als de band ‘niet aangekomen’ blijkt.
Zeker doen hoor!
Ik hoop trouwens dat je retour hebt gestuurd met een bewijs van verzending/tracking.