Hulp nodig van een Omega Speedmaster/Seamaster kenner

Zijn die maar 0.5 cm? Meet nog eens na op je bestaande band

Ja ik heb het aangetekend verstuurd. Dat was ook zijn verzoek om het aangetekend te doen.

ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt. De verkoper wil natuurlijk geen negatieve feedback van mij op ebay over fake spullen als hij daar luxe horloges van alle merken verkoopt.

Is de paypal claim echt nodig? dat is naar de verkoper toe meteen een motie van wantrouwen.

ja die schakels zijn echt klein. Ze lijken net halve schakels. maar dat zie ook aan de prijs van 23 GBP. De schakels van andere bracelets die groter zijn kosten ca 35 GBP

Heel zeker nodig! Indien hij claimt de band niet ontvangen te hebben heb je geen bescherming via PayPal anders. Ik snap dat het een motie van wantrouwen is, maar hij heeft je wel een valse band verkocht voor harde dollars.

Ik heb een tijdje geleden net hetzelfde voorgehad, ik had bericht gestuurd om hem wat ‘gerust’ te stellen, waarin ik hem had uitgelegd dat het puur procedure was, om zeker te zijn dat Paypal bescherming zou bieden indien nodig (pakje raakt verloren etc.). Maakt voor hem geen verschil uit hoor, Paypal claims zijn voor niemand zichtbaar en je kan hem naderhand gewoon nog netjes een positieve ebay feedback geven als alles correct is afgehandeld.

Geloof mij vrij, hou de touwtjes op dit moment maar zo veel als mogelijk zelf in handen. Geen Paypal claim = verlies is volledig voor jou als er zich wat voordoet!

2 likes

ok ik zal jou advies opvolgen en hem inderdaad een mailtje sturen met uitleg.

thx voor de tip.

1 like

Die hebben werkelijk geen idee. Ze kunnen wel de onderdelen bestellen maar weten het partnummer echt niet.
Als je code 114ST1471 doorgeeft kunnen ze gewoon bestellen voor je. Doe ik regelmatig en nooit een probleem bij willekeurige AD’s.

ik heb er bij Cousins 8 besteld maar uiteindelijk maar 3 gekregen want ze hebben niet meer op voorraad . Dit stond op mijn invoice: Omega 114ST1471 Stainless Steel Bracelet Link
Unfortunately parts restricted by Swatch, minimum quantity only - Whilst stocks last.

ze hebben het bedrag van de 5 die ze niet kunnen leveren meteen teruggestort. Ik ga het nu weer proberen bij een AD. @Spoon1 heb jij nog een advies voor mij waar ik het beste kan proberen?

Probeer even in A’dam bij Tourbillon Boutique.
Ff mailen wat je nodig hebt, ze doen offerte en sturen na betaling/ontvangst goederen naar je huis adres :+1:

Amsterdam.TourbillonBoutique@nl.swatchgroup.com

ok ik ga ze mailen . bedankt

Ik wil er ook best 3 voor je bestellen bij Cousins.

Hoezo? verkopen ze bij Cousins maar 3 per order of per account of zo? ik dacht dat ze mij hadden bericht dar er nog maar 3 op voorraad waren. Als jij er nog 3 voor mij kan bestellen dan graag. ik zie nu bij hun voorraad status in stock 19 sept staan.

Ah…ik dacht te lezen dat je max 3st mocht kopen. Nee dan kun je idd beter bij een dealer proberen.

ik heb vandaag antwoord gekregen van de Tourbillon Boutique. Ze zijn momenteel niet op voorraad maar zijn met 3 weken weer leverbaar en kosten “slechts” €22 per stuk.

ik heb er meteen 5 besteld.

thx voor deze tip @Spoon1 . Als ik dit eerder geweten had was het niet nodig geweest om op ebay naar een gebruikte band te zoeken die achteraf fake blijkt te zijn. Nu is het een kwestie van 3 weken wachten en ik kan de originele band gebruiken.

3 likes

en dan heb je een prachtige klok om je pols!

Wel laten zien als het is gelukt :relaxed:

Ik heb vandaag al de 3 schakels binnengekregen die ik woensdag bij Cousins had besteld. Dat is snel gegaan. Nu nog 3 weken wachten op de 5 die ik in amsterdam besteld heb.

de schakels komen in een zakje met twee pins en 2 buisjes. ik heb geen ervaring met het plaatsen van schakels met buisjes. ik heb steeds te maken gehad met pins met schroefdraad bij de Rolex sub of pins zonder buisjes. Hoe moet je deze plaatsen? ik heb wel de juiste tools.

zie pins en buisjes.

Simpel…schuif het buisje in de link. Schuif dan de link over een andere link zodat het buisje ingesloten wordt.
Duw dan de pen er doorheen.

Tip…haal 1 link los van je huidige band. Zie je gelijk hoe het zit.

OK dat is duidelijk. De pin heeft een gleuf op 2/3 van de pin moet dan de lange kant van de pin in de schakel geplaatst worden zoals te zien is op jou foto of maakt dat niet uit?

Zover ik weet maakt het niet uit, aangezien het buisje op 2 plaatsen een randje heeft.
Zou het voorbeeld aanhouden. Voorzichtig aanduwen want wil wel eens knikken.

de pijl is toch bedoeld om aan te geven vanaf welke kant jij hem er uit moet tikken? dat betekend dan toch dat hij dan vanaf de andere kant erin moet of maakt dat ook niet uit?