Hulp nodig!

Goedemorgen horlogeforum!

Ik heb een beetje hulp nodig voor wat ik wil doen.

Ik heb momenteel onderstaande 4 horloges en ik heb mij ingeschreven voor de nieuwe Seiko SPB213J1.

• De Seiko is ontzettend gaaf, maar ik denk dat ik hem toch te duur vind voor een alledaagse strand en chill beater om hem daarvoor te gebruiken. Ook vrees ik dat ik toch redelijk snel iets anders wil hebben.
  • 5 horloges is gaaf, maar ergens vind ik het ook weer net te veel, omdat sommigen gewoon een tijd maar in de doos liggen

Wat ik wil: een vintage stalen datejust. Dat horloge is het voor mij gewoon helemaal. Mij betreft het allermooiste model in de horlogewereld. Ik zat te denken aan een lichte linen dial, maar daar ben ik nog niet helemaal aan uit.

Te doen:

• Ik zat er aan te denken om de Tudor 1926 hiervoor te verkopen (omdat die naast een datejust wat overbodig gaat worden)
  • toch die prachtige speedy reduced eruit te doen (vanwege budget). Ga ik wel ontzettend jammer vinden, maar die datejust is het toch gewoon meer voor mij.

hou ik de 3 piece over:

• Rolex Datejust
  • gouden Wolfie
  • Glycine Airman

Ben ik terug naar wat ik eigenlijk wil, namelijk een mooie 3 piece. Lekker verschillend qua horloges en een gouden knaller erbij (wil ik ook graag).

Ik hoor graag wat jullie erover denken, gezien ik toch best in twijfel ben. :slightly_smiling_face:

3 likes

De horloges die je weg wilt doen zijn niet bijzonder zeldzaam toch? Als je ze teveel mist dan kan je ze met de tijd terug halen.
Wat betreft vintage datejust: lijkt mij een echt boobytrap territorium. Hoop dat je goed gestudeerd hebt.

1 like

Als ik afga op mijn eigen smaak en voorkeuren zou ik juist de Omega houden en de rest wegdoen.
Met een Speedmaster en een DJ heb je een uiterst smaakvol duo.

3 likes

Budgettechnisch wil ik dat eerlijk gezegd toch liever niet. Mede omdat ik ook gewoon een gouden knaller wil hebben😁 samen zijn ze zeker ontzettend gaaf ja, dat wel…

In plaats van een vintage Datejust een mooie Tudor Prince halen. Bijv. deze

of gewoon een nieuwe nu het nog kan.
Scheelt je wat knaken en kan je de Speedy houden.

Das waar.

En nee: ik moet mij volledig in gaan lezen. Ik zou hem dan wel bij een betrouwbare partij willen halen. Ik weet niet of zoiets gemakkelijker bij Amsterdam Vintage watches te halen valt? Ik wil best wst betalen voor iets wat gewoon goed is.

1 like

Bij twijfel niet doen. Niet weg en niet kopen. Als je t echt wil en je bent verliefd ga gewoon voor je grail en doe weg wat daar voor weg moet. If not walk away.

De Tudor ligt inderdaad in het verlengde van de datejust. De andere horloges onderscheiden zich duidelijk.
Je redenatie is wel sound hoor!
Ligt er ook aan hoe je een verzameling beheert: sommige verzamelaars gaat het om het in de doos hebben en niet het dragen.
Jij wilt dragen (zou ik ook willen), dus moet er soms wat uit de collectie.

2 likes

Ja die datejust is wel gewoon mijn grail en neig er sterk maar toch die omega eruit te doen voor de datejust.

Twijfel is wel dat ik geen kenner ben en de markt rondom rolex een slangenhol is

1 like

Die tudor is gaaf, maar het toch nĆ©t niet. Zo’n vintage datejust heeft wat meer uitstraling met de jubilee vind ik.

1 like

Wat een onzin.

4 likes

:thinking:

1 like

Wat ben je nou toch aan het roeptoeteren?

3 likes

:point_down:

Ik neem even niet de moeite om je stellingen uitgebreider te gaan weerleggen, maar ze zijn gewoon niet waar.

3 likes

Ongetwijfeld. Als je een ouwe DJ naar Rolex opstuurt betaal je ook 800 piek ofzo.
Dat wil niet meteen zeggen dat je dat ook moet doen.

1 like

Van mij mag die discussie wel ergens anders gevoerd worden, daar gaat mijn topic niet over.

Overigens heb je voor 2 servicebeurten geen reduced :wink:. Daarmee kunnen we het afronden

2 likes

Ik denk dat ik het maar gewoon moet doen. Die datejust is altijd al een graal geweest. 3 piece past ook beter bij me, terwijl ik nu niet kan afschalen voor mijn gevoel, kan een datejust de leegte volledig vullen.

Gaat eerst de speedy eruit en draag ik de 1926 gewoon nog lekker tot ik een model heb gevonden wat ik kan vertrouwen en goed is!

Snelle ommekeer :sweat_smile: dank iniedergeval voor de input!

1 like

Ik zou zeker een vintage datejust kopen, als ik jou was een 1601/1603 of 16014.

1 like

DJ
Speedy
Wolfie

2 likes

Slangen hol? Nee joh! Dieren tuin.