Hulp - openen Pontiac Gulfstream met Greiner timoknack

Beste Forumleden,

Ik ben opzoek naar een mede-forumlid die voor mij mijn Pontiac Gulfstream Bilomatic caseback kan openen. Ik heb al diverse mogelijkheden geprobeerd maar helaas nog zonder resultaat. Volgens mij is de enige optie een Greiner Timoknack.

Mijn vraag is dan ook of iemand die in het bezit is van een Greiner Timoknack mijn caseback zou willen openen zodat ik tot service van dit horloge over kan gaan.

Natuurlijk betaal ik de verzendkosten en eventuele handelingskosten. Graag verneem ik of mij iemand kan helpen.

Met vriendelijke groet,

mknops

Volgens mij kan @Inca je wel helpen.

1 like

Ik heb een timoknack of @HorloG

1 like

Ik heb geen TimoKnack.
Volgens mij heeft @HorloG er wel eentje en zal je graag helpen.

2 likes

Halt, stop!!
Normale Gulfstreammodellen maak je niet open maar je haalt het glas eruit en dan kun je het werk er aan de voorkant uitnemen. Eerst de tweedelige opwindas uitelkaar trekken.
Ik ga nu op zoek en plaats foto’s zodra ik de open exemplaren gevonden heb.

2 likes

Was ook al aan het denken of het geen horloge is waar men het glas er moet uitblazen via tube.

1 like

Met een glastang samenknijpen

1 like

Is ook een mogelijkheid…

1 like

Hier is de foto:

Als @mknops op de achterkant van zijn horloge kijkt zal hij bij zes uur het referentienummer 26521 vinden.
En een serienummer 97xxxx

En voor de geïnteresseerde toeschouwer hier nog een opname van de kroon met stift (tige brisée)

En met zo een sleutel wordt het glas verwijderd en weer geplaatst:

2 likes

Het is toch een vaste stern en ook het uurwerk komt nu nog niet los!

Het werk enkele graden (15 - 20) tegen de richting van de klok draaien

Edit
Zo dat de index van vier uur bij de kroon is

3 likes

906FA234-1E37-47DD-A81C-B01F871BBF6E

2 likes

Bedankt Maurits

Alsjeblieft, graag gedaan.
En nu op zoek naar de juiste opwindas. Namelijk tweedelig. Anders gaat het werk naar de knoppen.

1 like

Mooi. Het forum als kennisbank.

Met de TimoKnack was het waarschijnlijk een geval van Pontiknak geworden :wink:

2 likes

Hoi allen,

Bedankt voor jullie reacties! Een volledige andere uitkomst dan ik eerst had verwacht. Maar dat maakt de hobby ook zo leuk. Thnx

Blijf gezond

Mknops

Ik denk het ook

Overigens, kloppen de nummers die ik genoemd heb?