Hulp welkom: bereikbare "zwevende dial" horloge

Goedemiddag HF’ers:

Niks nieuws, niks schokkends: de behoefte voor een nieuwe horloge doemt alweer op.

De uitdaging is vooral het type horloge. De exacte benaming vind ik al lastig eigenlijk. Regulator, regulateur, retrograde: allemaal toepasbaar denk ik, maar het allerbelangrijkste element voor mij is toch wel de “zwevende dial” gecombineerd met een (deels) open wijzerplaat. Die combinatie vind ik fascinerend!

Enkele voorbeelden:

Nu zijn een meerderheid van deze horloges een lust voor de ogen, maar een probleem voor de/mijn portemonnee.

Daarom ben ik op zoek naar een alternatief, bereikbaar, betaalbaar en als het even op een even degelijke wijze in elkaar gezet (dat laatste is een utopie, I know).

Zelf al een aantal weten te vinden, maar het is wel moeilijk balanceren tussen betaalbaar en “funky Ali”

Dus, wie helpt me aan een mooie en betaalbare (max €2.000, max 42mm case) regulator, regulateur, retrograde zwevende turbine klokkending :smiley:

5 likes

Zonder je te pakken op je verboden benaming, ik ben nu al reuze benieuwd naar wat het gaat worden.
Dit is mooi spul, moet je wel lef voor hebben.

Succes

8 likes

Beetje triggeren als clickbait :wink:

1 like

Earnshaw site al bekeken?

1 like

Jazeker, maar gekozen voor een andere type:

1 like

7 likes

Ja, de Bel Canto staat hier ook heel hoog op het lijstje! Maar, nu bestellen (en deels betalen) is dragen vanaf maart 2024, slik…

Bij Louis Moinet maken ze ook spannende dingen zeg :heart_eyes:

1 like

Ziet er echt goed uit. :heart_eyes:

1 like

Invicta heeft veel keuze met hun serie
Objet d Art

https://www.invictastores.eu/collections/objet-d-art/?gender=men&case_size1=10&case_size2=45&price1=10&price2=3000

1 like

Thanks, maar qua stijl niet wat ik zoek en Invicta kennende vanaf maatje 46mm?

Gaat dit incomming horloge van jou het gat niet opvullen? Zit er ook steeds naar te loeren :eyes:

1 like

Ik had ze voor jou uitgefilterd tussen 41mm en 45mm.
Maar inderdaad, Invicta heeft ook maatje 63mm… :sweat_smile:

1 like

Dat is inderdaad één die me een glimlach bezorgt haha! Ik wil er eentje naast die net zo interessant is op een soortgelijke manier :wink:

1 like

Ik hou je topic in de gaten want ik vind dit ook wel leuk voor naast al die ‘normale’ horloges :grin::raised_hands:t2:

2 likes

Blijft ook wel een gaaf

hoor

OT : Leuk topic, die Bel Canto vind ik persoonlijk een erg mooi stukje techniek.
Ben benieuwd naar de voorstellen!

3 likes

Ook nog in andere kleuren, hier kan je de diepte beter zien.

4 likes

Bulova heeft een hoop skeleton horloges

1 like

Niet aan beginnen.
Mooi voor foto’s maar ik vrees dat je er als horlogeliefhebber snel op uitgekeken raakt.

3 likes

Amen.

2 likes