Ik vind deze bezel nog steeds echt heel vet!
Sorry voor de late reactie, was 'm vergeten. Alweer een tijdje geleden.
Helaas geen concrete reacties op ontvangen. Ik heb destijds online 1 post kunnen vinden op wus dacht ik waarbij iemand ze verwisseld had. Wel de gehele bezels dacht ik. Stond supergoed. Kan het helaas niet meer vinden. Het meeste wat ik er over kon vinden was dat het niet past of mogelijk was. Ik heb er niets meer mee gedaan. Indien het wel kan zou ik het ook alsnog wel willen.
Ik heb die vraag een paar jaar terug gesteld voor dit model aan een Longines verdeler en heb volgend antwoord gekregen:
Misschien mogen ze het officieel gewoon niet en past het wel. Maar dan denk ik ook dat je de hele bezel moet veranderen en de insert enkel niet zal passen.
Het gaat hier wel om hetzelfde model maar andere ref. inderdaad. Heb je je referentie nog doorgegeven en daar reactie op gehad toevallig?
Dank alvast voor de info. Ik had inmiddels ontdekt dat bij het oudere model (die van mij) er nog een opstaand randje van de bezel tussen het glas en de insert zit waar dat bij de ceramische insert niet het geval is. Dus het zal alleen gaan als de hele bezel verwisseld wordt.
Ander alternatief is natuurlijk de insert verwisselen voor een andere. Ik zou de mijne namelijk willen vervangen omdat 1: hij wat beschadigd is, maar ook omdat 2: ik denk dat een donkerdere kleur blauw beter bij de kleur van de wijzerplaat past. Dus een donkerdere metalen insert is optie 2. Maar ik ga eerst nog eens onderzoeken of de gehele bezel vervangen zou kunnen worden, en of ik er überhaupt aan kan komen. Dus wordt vervolgd!
PS: als er nog meer mensen ervaringen of tips hebben houd ik me aanbevolen.