De nieuwe Hydroconquest GMT. Maar… € 3.150,- op staal… Poeh…
Word er wel een beetje hebberig van hoor. Maar… Met minstens 25% korting.
Erg geslaagd! Alleen de 6 en 9 hadden ook dezelfde stickmarkers mogen hebben als de rest
Jammer dat longines het gat van omega opvult wat ze hebben achtergelaten sinds ze Rolex prijzen proberen te vragen voor hun horloges.
Toen longines nog in de 1000-2000 range zat, was het top voor je knaken. Het zal nog steeds top zijn, maar wel duur.
Ik vraag me af of het zo is dat Longines altijd een beetje goedkoop was voor wat je kreeg of dat Tudor duur is. Want ik wil wel eens een tudor gmt naast deze longines gmt zien. Want voor dat geld kun je een gebruikte tudor kopen. ( zou ik niet doen maar dat is ander verhaal) . Ben benieuwd naar de afwerking etc
Nou ja, kijk de HC Ceramic bijvoorbeeld, pushpins in de band ipv schroeven, een bezel die werkt / klikt met een schijfje meteen waar een uitsteeksel de bezel laat klikken en tegenhoud etc. ( weet niet hoe dit onderdeel heet ).
Uit plaatstaal gestanste sluiting op de band.
Bij tudor zit dat allemaal toch net iets beter in elkaar.
De sluiting is mooier, de band zit met schroeven, en de bezel is veel verfijnder.
Zo zijn er nog meer details die tudor een stapje of 2 boven longines zetten.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben groot fan van longines, het zijn geweldige horloges, onverslaanbaar prijs/kwaliteit ( tenzij ze nog duurder worden ). En de uurwerken gebaseerd op ETA met alle upgrades zijn meer dan subliem.
Ja ik heb een ceramic HC en ik snap je punt zeker wel. Maar die zijn ook een stuk goedkoper dan de nieuwe HC GMT. Ik ben vrij benieuwd naar de nieuwe band en sluiting. Daar gaat een hoop verschil in zitten. De Zulu is al een stuk beter dan de HC.
Geluid van de bezel vind ik trouwens wel echt heerlijk
Absoluut. Uurwerk doet absoluut niet onder aan de 2500 van Omega (ook 2892-A2 in de basis).
De bezel is ook meer dan prima, super solide en echt heel goed uit gevoerd. Daar kunnen een hoop merken nog wat van leren.
Inderdaad de aangepaste ETA van longines zijn echt top, in alle opzichten blinken ze uit van kwaliteit.
Het is is overduidelijk dat Longines steeds meer richting het gat gaat dat Omega in de Swatch Group heeft achtergelaten. Enerzijds leuk maar stiekem toch ook wel jammer aangezien Longines voorheen echt wel betaalbaarder was. Om diezelfde reden ben ik ook van Oris afgegaan. Maar eerlijk, dat zie ik mezelf niet zo snel doen bij Longines. Vind het echt een heerlijk merk.
Vind ik ook, maar het waren vooral de ETA uurwerken die het hem voor mij deden, ik vind die echt super goed. Heb nog nooit iets geks meegemaakt met die dingen. Heb wel eens een horloge gehad uit de zelfde klasse met een sellita, ik vond dat helemaal ruk, stroef uurwerk, gekke geluiden tijdens opwinden, soms een hele harde klik uit t niets.
Oei, dat is balen! Ik begrijp dat de kwaliteit van het werkpaard van Sellita (SW200-1) precies zo goed is als de ETA. Die SW zat in mijn Oris en ik vond 'm altijd super, op de kroonwerking na dan, maar dat leek mij meer te wijten aan Oris zelf (had dat met een andere Oris ook).
Maar echt, die L888, wat een top ding is het. Toen ik mijn Longines kocht zat ik net aan in de nieuwe lichting met nieuwe balansveer en gangsreserve van 64 naar 72 uur.