Ging prima als je bedenkt dat je dit doet terwijl het horloge ondergedompeld is in een oliebad om vervolgens de batterijwissel te doen. Klinkt lastiger dan het is.
edit: zomer / wintertijd aanpassing kan zonder oliebad trouwens. Gewoon kast met kroon omhoog houden, opendraaien, tijd aanpassen en weer dichtdraaien. Even schoonmaken voor de zekerheid en klaar.
Nou de Casio hydromod met een nieuwe batterij in Januari van dit jaar is er deze week mee gestopt. Dit betekent dus dat het stroomverbruik ongeveer 4x zoveel is geworden met de hydromod.
oke kijk dus dan hebben we de bevestiging dat de batterijverbruik aanzienlijk gestegen is. Stoort het me, nee absoluut niet. Het is een super gave mod. Nu nog een keer de tijd nemen voor een batterij wissel
Hmmm wat jammer om te lezen dat het toch niet alleen maar positief is. Had al (heel) wat potentiële klokjes in m’n hoofd om te modden.
Blijkbaar is de gebruikte olie niet optimaal. Nu kan ik nergens een normale hoeveelheid FC40 kopen. Heeft iemand een idee waar dit te koop is per bijvoorbeeld liter?
Of we moeten met een paar man gewoon zo’n grotere hoeveelheid inslaan en dan onderling verdelen
Er gaan geen 2 weken voorbij zonder dat ik mijn hydromodded Citizen een dag of 2 draag. Ik heb hem gevuld met olie in Oktober 2020.
Ja, hij moet wat vaker naar buiten (kijken) om op te laden (het is een Sonar) maar hij werkt prima. Gaat mee op vakantie, heb hem om met klussen en zoals je hier ziet ook bij het lezen van een boek.
Nauwkeurigheid: -0.2 s/dag (was voor de mod +0.3 s/dag).
Ik heb zelf hierboven in dit topic wat “words of warnings” gedeeld maar mocht je dit willen doen, ga gerust je gang.