Ja, dat zou zeker wel kunnen.
Wil het trouwens niet zozeer afraden, maar het betekent dat je het horloge vaker bloot moet stellen aan daglicht. Bij dagelijks dragen zou het geen probleem moeten zijn, maar die van mij ligt soms een tijdje in de horlogebox.
Hij loopt trouwens nog steeds prima en ik draag hem regelmatig, geen spijt van (maar wel alvast een backup gekocht)
Als je Invicta’s hebt dan red je denk 2 horloges met een liter
als je de stalen band mod goed wil doen dan doe je het zo…
edit: vreemd, nu had ik al een tijd een link bewaard maar die werkt niet meer, geen idee waarom. Maar hierbij de foto waar het om ging
strapcode liet meerdere opties zien welke paste op de casio duro
2e edit: kennelijk stopt strapcode na een aantal maanden de link naar de blog van die maand.
de fotos zijn nog wel te vinden
Heeft iemand hier zin om een gehydromodde Casio Duro te proberen?
1 maand later… Als in “te koop” of moet men meer denken aan een “fiffer”?
Indien het laatste het geval is: I volunteer!
Als het bevalt heb ik zelf nog wel een horloge die ik misschien ook wel wil onderwerpen aan een hydromod:
Simpel Miyota 2115 quartz uurwerkje en een (geclaimde) waterdichtheid tot 300m. (met een screw-on caseback? ) moet te doen zijn toch?
Mocht zijn laatste batterijwissel al een tijdje geleden zijn geweest; doe die dan ook meteen effe (de volgende geeft namelijk een knoeiboel :))
nou ik ben hier toe aan die batterijwissel, hopelijk valt het mee…
oke correctie, half uurtje. lag een druppel olie op de douchevloer die weg moest.
Hoe lang heeft de batterij het nu ongeveer uit gehouden? grofweg 3 maanden op een batterij die er al enige tijd in zat?
Dan ga ik toch maar eens op zoek naar deze dingen
precies dat ja…
Ding kan alleen open via de batterijbay?
Dan gaat het nog een uitdaging worden daar alle lucht uit te krijgen .
(Niet dat er iets mis is met uitdagingen :))
Ik ben zeer zeker niet aan het zeuren.
Ben benieuwd naar het resultaat.
Post een puist foto’s !
Wat competente filters inhangen & klaar.
Even een update, nog geen 4 maanden na het vullen van 2 proefkonijnen met olie en verse batterijtjes.
Helaas…
De gele stond al na 2 maanden stil. De duiker sinds gisteravond maar nadat ik hem even in mijn handen had ging hij weer lopen, vermoedelijk door de lichaamstemperatuur maar wel veel te langzaam. Die liep eigenlijk sowieso te langzaam als ik hem niet droeg na het vullen.
Conclusie:
- of de gebruikte siliconen-olie geleidt toch een beetje en sluit de batterij kort
- er is iets opgelost dat in het uurwerk/kast zat dat nu de olie geleidend maakt
- de gebruikte kwarts-uurwerkjes zijn niet bestand tegen de extra weerstand en trekken de batterij binnen de kortste keren leeg
Toevallig komt net deze binnen (eerste toevoeging aan de collectie in ca. anderhalf jaar, ruilacties niet meegerekend) en laat die nu ook net aan een nieuwe batterij toe zijn. Maar die siliconen-olie vertrouw ik niet echt meer hoewel mijn multimetertje een geleiding van 0,0 aangeeft.
Wat was die andere vloeistof ook al weer?
Ik ga ook eens op zoek naar een Eco-Driveje want als die eenmaal vol zit hoeft die alleen maar aan het licht…
Het probleem van het snel leeg raken van het batterijtje in siliconen olie ken ik ook helaas.
En de naam van de andere vloeistof is wellicht fluorinert?
Best raar alle horloges die ik heb met siliconen heb gevuld doen het nogsteeds sind ik deze thread ben begonnen.
Siliconen olie is als het goed is ook niet geleidend )zoals je multimeter ook aangeeft’ dus zou het horloge ook niet mogen kortsluiten tenzij er op de een of ander manier vocht in het horloge is gekomen.
Andere niet geleidende olie is: 3M Fluorinert, dit word ook door merken als Sinn gebruikt.
Klopt, maar wel vaker dan zonder de hydromod:
Overigens loopt het betreffende horloge nog steeds prima en draag ik hem regelmatig. Maar ik zorg wel dat hij wekelijks een (zonnig) dagje voor het raam naar buiten mag kijken, iets wat vóór de hydromod echt nooit nodig is geweest.