Hydromodden van je horloge

ik vind dit dus heel gaaf! komt mij ook heel erg over als het functioneler maken van een oprechte beater!

zijn er nog andere dirt-cheap quartzjes als die casio mrw200h die zich lenen voor zo’n mod?
goede go anywhere - met krassen erop ziet ie er beter uit- beukers?

2 likes

Yes… gewoon paar minuten tegen onderkant bakje houden terwijl de kast in de olie ligt en tegelijl voorzichtig met een metalen pen de wijzerplaat schuin houden in de kast zodat de luchtbellen er goed uit kunnen.

2 likes

volgens had ik ergens gelezen dat het niet werkte met lcd horloges

1 like

Absoluut mee eens + hobbyen terwijl de totale prijs voor het horloge en de olie ruim onder de 100 euro ligt oftewel dit durf ik ook gewoon aan. Al hecht ik wel veel waarde aan deze beater, geweldig ding!

Oke. Bedankt, G-Shock heeft mooie modellen, maar vaak met een lcd schermpje erbij.
Maar die vlieger gaat dus niet op.

1 like

Mijn volgende horloge is een G-Shock GA-2100 waar inderdaad een analoog wijzers als een digitaal display inzit. Zoals eerder vermeld is de olie niet geleidend dus zou geen reden mogen zijn waarom dit niet zou werken.

1 like

Ik ben benieuwd. Hoop dat je ons op de hoogte houdt van je project. Succes alvast. :+1:

Oow op youtube zijn ook best veel lcd casio’s die ze Hydromodden.

3 likes

En voor de geinteresseerden, olie komt van Bol.com, 15 euro voor een liter.

En zo heb ik het gedaan:
Maak horloge schoon en droog.

Je wilt de olie en de binnenkant kast zo min mogelijk vervuilen.

Haal kast open en verwijder plastic insert

Draai kroon open

als je kast nu beweegt dan merk je dat wijzerplaat speling heeft. Plaats er voorzichtig een metalen tandenstoker, borrelhap prikkel oid er tussen zodat een opening ontstaat naar de binnenkant glas toe.
Plaats kast in bakje.

Breng olie aan in de gecreerde kier met behulp van spuit.

Vul daarna bakje aan tot volume dat kast onder 45 graden nog steeds onder de olie blijft.

Wacht even en tril mbv electrische tandenborstel de bellen eruit tot je geen bellen meer uit de kast ziet komen.
Plastic insert onder hoek terugplaatsen en weer luchtbellen eruit trillen.
Daarna caseback onder een hoek onderdompelen en terwijl je deze zo houdt luchtbellen eruit trillen.

Erop draaien terwijl kast onder de olie blijft, niet helemaal dichtdraaien nog.
Dan de kast onder een hoek houden, kroon maar boven, en nog 1 keer bellen eruit trillen.
Daarna de kroon dichtdraaien.
Haal kast uit de olie en maak caseback schoon genoeg zodat je met de bal de kast kan afsluiten.
Daarna grondig reinigen en klaar is je hydro mod.

En nog wat behind the scene info:
Dit was gedaan terwijl ik lekker zat in de badkamer werkend op de badmat met een geinteresseerde hond vlakbij en een vriendin thuiswerkend met veel vraagtekens in dr ogen … :rofl::rofl::rofl::rofl:

42 likes

Ziet er echt gaaf uit. Is half vullen ook een optie? Of zou dat teveel invloed hebben op de werking.
Als je dan een G shock (met lampje) vult met de bellen er nog in, heb je een lavalamp :wink:

2 likes

In principe kan het maar je krijgt wel een vervormd beeld tussen het deel wat wel onder olie zit en het deel waar geen olie zit.

De olie kleuren met food grade kleurstof en olie werken met verschillende visociteit voor het echte lavalamp effect… ik zeg doen!

2 likes

Waarom zo knoeien met olie ?
Neem gewoon een echte zoals ik!
Maar snap dat het leuk is.

6 likes

Wat gaaf!!

Ik ben benieuwd of het werken zou met een Citizen Nighthawk… die is solar, met een tweede kroon voor de rekenbezel :face_with_monocle:

1 like

12000m water proof. Er is niks op de wereld zo diep :wink:. Ik zie wel een bel er in. Hoort dat?

1 like

Tijdens Corona doe je gekke dingen :wink:

2 likes

Heb ik dit nodig, mn nee… wil ik dit? Jaaaaaaaaaahhhhh. Nog nooit van dit bijzondere fenomeen gehoord maar ik vind het een mooie aanvulling, lijkt me dat het horloge hierdoor ook iets meer schokbestendig is na deze mod en je minimale slijtage hebt op de ingewanden van het uurwerk?
Of zie ik dit verkeerd?

Gr

2 likes

Al je dus de tijd wilt verzetten zal je dus het horloge moeten kantelen?

1 like

Ik ben wel benieuwd of dit ook lukt met een duikhorloge met schroefkroon of wanneer je gewoon de kroon uittrekt om de tijd te verzetten. (vacuüm?) Zonder luchtbel lijkt me ook dat in de zomer het glas uit de kast wordt gedrukt door uitzetting van de olie?

2 likes

Bij jou zie ik een luchtbel…!

2 likes

Legitieme vragen, hier ben ik ook wel benieuwd naar.

1 like