Denk dat als een horloge tot bv 300 waterdicht is dat dat niet zo’n probleem is. Mits je hem natuurlijk in de volle zon legt. Wat natuurlijk voor geen één horloge goed is.
Behalve betere waterdichheid en leesbaarheid van het horloge is er geen meerwaarde.
Theoretisch zorgt de olie (die dikker is dan lucht) voor iets kortere levenduur van je batterij.
De wrijving van de olie mits een lage viscositeit van olie zou de leventuur van het quartzuurwerk niet tot nauwelijks moeten beinvloeden op gebied van ‘slijtage’.
hahahah… 70s style… moet prima kunnen lijkt me…
niet omdat het moet maar omdat het kan.
Smaken verschillen, doe me dan liever de Sinn variant.
hmmm olie vs solar oplaadfunctie… geen idee…
Geen idee, zou wel ten goede kunnen zijn van de WR maar die was al prima. Dit was voor mij puur… omdat het kan doe ik het, en het is echt geslaagd.
Wat ik gelezen heb hierover klopt dit inderdaad. Slijtage is bij een quartz anders en veel minder dan bij een mechanisch uurwerk, de extra weerstand zorgt zeker voor extra slijtage maar dat zou meevallen als je de goede lage viscose olie gebruikt. Vandaar de gekozen 50Cst siliconen olie.
yes laag en tja de extra moeilijkheid mbt wintertijd en zomertijd is iets wat je moet accepteren. Maar is zo gepiept.
Ik heb ook een Citizen duiker. Zou perfect zijn. Alleen idd solar …? Iets te duur om te proberen.
ja en de kans is er dat je een luchtbel binnenkrijgt. Ik ga het proberen als de tijd verzet moet worden maar voorzie dat ik weer een bakje met olie nodig om de tijd ondergedompeld in de olie moet verzetten. Ach ja… no problemo
Hoi Eddio ga je de zilveren dial ook oliemodden?
No… fu@#$ way… wees niet bang. Die blijft helemaal origineel.
Ik heb wel eens gelezen dat juist het uitrekken van de kroon geen problemen oplevert, wat betreft de olie. Deze is qua dikte net genoeg om niet eruit te lopen.
De casio mdv106 heeft een schroefkroon dus daar gaan we vanzelf achterkomen maar ik weet het antwoord eigenlijk al. De olie is erg dun en elk beetje wat eruit komt , komt lucht voor in de plaats. Dus tja hrt is geen.praktische mod in dat opzicht. Maar goed, 2 keer per jaar voor de tijd en 1x per 2 jaar voor de batterij vindt ik geen probleem.
En tja druk op het glas, maak ik me geen zorgen om. Dit is een goedgebouwd 200m duiker, die kan wel wat hebben.
Binnenkort gaan jullie het horen
gewoon proberen… dan kom je er vanzelf achter
Die luchtbel !
Dat hoort zo is als het warm is dat het kan uitzetten als het warm is. Dus voor iedereen het hoort zo!
Bij Sinn is dat niet. Hebben die dan een luchtzakje in het uurwerk. Dat vind ik dan wel mooier dan zo’n libel.
Ik vind het juist wel leuk!
Kan ik hem ook als waterpas gebruiken ha ha
En als je het horloge op z’n kant houdt (zeg maar met de 9 uur naar beneden) en heel voorzichtig open en dicht schroeft, eventueel met een pipetje wat extra olie erbij?
Sinn heeft een meebewegend achterdeksel als alternatief op de luchtbel.