@SuperDuiker heeft een hydro, hij zal dit wel kunnen beantwoorden. Ben inderdaad benieuwd of je een bepaalde handeling moet doen/uitvoeren om geen olie te verliezen.
hmmm interessant… die gaan we proberen.
ik denk dat die alleen bij een speciaal servicecenter wordt bijgevuld en dat de kroon een systeem heeft om olieverlies tegen te gaan.
Ik vind het wel een geinig idee, wie weet…
Voor een batterij wisselen stuur ik hem naar Zwitserland. De fabrikant. Kan kunnen ze hier niet.
Dat klopt zie onder.
Ga er dan ook vanuit dat dit ook een speciale batterij bevat die niet elke 2 jaar vervangen wordt.
Kende het merk trouwens helemaal niet, vertel er eens wat over…
mocht ik ooit spijt krijgen van de mod kan ik eenvoudig een andere zwarte vinden. De zilveren ben ik nog steeds helemaal blij mee… Ik verkoop hem liever aan jou dan dat ik er ooit een mod op zou doen.
Dat waardeer ik met genoegen. Kijk nog dagelijks/ wekelijks naar online veiling Buyee maar tot nu toe niet tegengekomen.
Doe ik ook nog steeds geregeld, ik ben je interesse niet vergeten
Thanks
grappige bijkomstigheid, het horloge is volkomen stil je hoort het tikken niet meer.
Dat geloof ik, maar hij is gebouwd voor overdruk van buitenaf. Bij uitzettende olie (zonder luchtbel) komt de druk van binnenuit op het glas. Daar wordt een duikhorloge niet op gebouwd, lijkt me.
Toolwatch to the MAX!!!
we gaan het zien, ik ben van de praktijk niet van de wat als… Ik verwacht geen mega verschillen bij de Nederlandse temperatuur variaties. Het opvangen van drukverschillen dmv een luchtbel of meebewegende achterkant is nodig bij extreme duiken, niet voor een zomers weertje op een terras.
Is dat niet schadelijk voor het uurwerk? Je kunt toch niet zomaar elk horloge vol met olie laten lopen? Alle onderdelen werken dan toch ook tegen een grotere weerstand doordat de olie dikker is dan lucht? Hoe gaat het in z’n werk? Zou je er wat meer over kunen vertellen?
Tof gedaan. Leuk ook met de how to erbij.
Toch ben ik wel benieuwd naar het verzetten van de tijd. Als je de kroon rechtop houdt zou het in theorie zonder hervullen moeten kunnen.
Had je trouwens niet beter even kunnen wachten tot de wintertijd?
Verder geloof ik niet dat het echt tot problemen gaat leiden ivm druk enzo. Dat glaasje zit heus wel vast zat Hooguit wat schoonmaakwerk na het vervangen van de batterij of na verstellen van de tijd.
Dit werkt volgens mij alleen voor Quartz uurwerken. Voor een automatisch horloge is deze mod dus zeker niet aan te bevelen. De extra wrijving die de olie oplevert zal inderdaad zorgen dat het uurwerk niet meer accuraat zal lopen of te reguleren is.
Quartz uurwerken zijn over het algemeen goed bestand tegen de extra weerstand die door de olie veroorzaakt word. De extra weerstand zal alleen resulteren in het vaker moeten vervangen van je batterij.
Dit is absoluut niet aan te raden voor automatische uurwerken, die zijn hier niet voor gemaakt!!!
Automaten zullen problemen hebben met energie opbouw doordat het gewicht niet tot nauwelijks zal bewegen. Daarnaast is de slijtage standaard al meer bij mechanische uurwerken dan bij quartz en zal hierdoor alleen erger worden. En de uurwerken zijn ook nog eens veel complexer.
Dank je en ga het proberen met de positie van de kroon omhoog. Ik laat weten hoe dit gegaan is.
En ja qua tijd had ik kunnen wachten inderdaad maar was erg nieuwsgierig en was vrij dus ik kon gewoon niet wachten