Zolang je kiest voor een laag visceuze olie van goede kwaliteit dan kan het geen kwaad bij gewone quartz uurwerken heb ik overal gelezen.
Goede kwaliteit zorgt voor geen extra vervuiling en dat de olie niet geleidend is.
Laag visceus betekent dat de weerstand voor het uurwerk geen issue is. Een quartz uurwerk heeft niet constant spanning op de onderdelen zitten zoals bij een mechanisch uurwerk en is veel simpeler van opbouw. Dit in combinatie met een.goede viscositeit zorgt ervoor dat de wijzer prima door de olie beweegt en dus geen extreme krachten op het uurwerk komt.
Lumen zou met de tijd iets kunnen vergelen.
Komt me bekend voor
dag 2 met de hydromod om de pols.
Als je hem draagt en dan de pols beweegt tot je de wijzerplaat steeds verder onder een hoek ziet dan lijkt het net alsof een echte wijzerplaat met diepgang overgaat in een lcd display van een smartwatch… zo plat lijkt het ineens… heel bijzonder
En ik zou zweren dat de secondewijzer met een soort slowmotion zijn dead seconds beweging maakt. Maar kan ze ook zien vliegen
Kan ik zeker in mee gaan. Denk dat die toch wel een bepaalde weerstand ondervind van de olie. Zit er steeds meer aan te denken, om ook een horloge zo aan te pakken.
Kun je ze allebei naast elkaar filmen en dat uploaden? Ben wel benieuwd naar het verschil.
ik kan geen filmpjes uploaden. Even kijken of dit anders kan
Misschien een .gif ervan maken?
Of via youtube?
Wel tof hoor dit. Zat al een beetje te zoeken naar een leuke quartz om te modden haha
Hij lijkt iets “langzamer” te tikken. Verder zie ik vanuit deze hoek weinig verschil maar dat komt denk ik doordat je er recht bovenop kijkt.
de scherpte van de typische quartz tik lijkt minder te zijn, langzamer inderdaad. Hij loopt wel nog steeds goed op tijd dus het zit hem puur in de dead second beweging. En het is subtiel…
Tof. Zou hem wel in het echt willen zien. Ben benieuwd naar hoe het eruit ziet.
Lijkt me wel een leuk projectje ook om te doen. Gewoon omdat het kan
Misschien dat het ook iets meer van je batterij vergt?
Ziet er iig super uit.
Ik heb hier ook wel een kandidaat liggen. Citizen Ecodrive, schijnt ook prima te kunnen.
zou maar zo kunnen.
Hierboven heb ik een korte instructie gegeven, erg eenvoudig om te doen en ik vond het de moeite waard.
Krijg ineens enorm zin om dit te doen met mijn Bulova Sea King! Gaaf!
Gaat dit niet ten koste van het “licht absorptie vermogen” van je wijzerplaat?
Van wat ik hier over gevonden heb, wil dat wel:
Nou ik zeg doen!!!
Ja, lijkt me bij dat horloge ook echt wel gaaf!
Hoor ik nou mijzelf op de achtergrond…?