Dat verschil bij die Tuna…!
Luke… i am your father…
Ok, that’s it. Spullen besteld, mijn Citizen Eco Drive gaat er komende week ook aan geloven…
Yeaaaahhhhh!!! Ben erg benieuwd!!
Nou zojuist dit geprobeerd en horloge op wintertijd gezet… en wat blijkt:
NO PROBLEMO .
Daarna gewoon weer kroon dichtdraaien en klaar.
Nice! Dat maakt het een stukje eenvoudiger.
Misschien ook eens op zoek naar een leuke quartz om dit trucje te proberen
Thanks voor de tip!!!
enige wat ik me nog afvraag; ik gebruik een tool watch als deze Echt om overal tegen te moeten kunnen. min 5 (of Veel) kouder tijdens een tochtje is niet raar. weet er iemand of dit soort olie helder blijft?
ik heb genoeg liggen dus ik kan wat in de vriezer stoppen voor je.
edit: dit flesje gevuld en om 14.45 in de vriezer gelegd
Ik verwacht geen enkel probleem, hierbij nog de technische gegevens van de olie.
tof!!! ben benieuwd!!
De uitzettingscoefficient van deze olie is trouwens 0,000994 ml/ml graden celsius.
Dit betekent dat bij elke graad stijging in temperatuur 1 ml olie 0.000994 ml uitzet. Dus stel het horloge ligt in de zon en de olie warmt op tot 60 graden, dan zet de olie 0.04 ml uit in een niet afgesloten omgeving.
Een snelle meting geeft een volume van 16 ml van de kast, stel dat 75% lucht is en de rest het binnenwerk.
Dan is de volume stijging 4% bij een temperatuur stijging van 40 graden celsius in vergelijk met standaard omgevingstemperatuur.
De drukstijging valt wel mee. Ik denk eerder dat het horloge bij die temperaturen zowiezo al problemen gaat ondervinden laat staan de druk stijging door de aanwezige olie
Valt allemaal wel mee dus.
Een aantal mensen vroegen zich af wat de olie doet bij opwarmen…
Mooie kandidaat voor een hydromod,
Of werkt het niet met wit?
geen idee, wel leuk !
jazeker wel. zolang het maar een quartz is.
Enige is wel dat het idee voor een hydro mod met duiken te maken heeft dus je zou het eerder bij een duiker verwachten.
na je eerste test van een paar uur denk ik al dat eea wel los zal lopen; dank daarvoor
op zoek naar een rough as guts, dirt cheap beuker
Allen even een heads up! Als je een G-Shock of ander quartz horloge hebt, uitkijken met rubber spacers. Deze zwelt op in de Siliconen waardoor de kast niet dicht gaat. Ga even kijken of het gebruik van een 3D geprinte spacer een oplossing bied heb nou een stukje tape als space gebruikt om het horloge in iedergeval dicht te schroeven zonder dat de olie ‘vervuild’ door stof e.d.!
Bijgaand een foto van het verschil.
Boven: Originele spacer
Onder: Met Siliconen volgezogen spacer.
Ik verwacht dat dit dus ook met sommige seal ringen kan gebeuren maar omdat deze in verhouding dun zijn zal dit met een screwback case wellicht minder impact hebben op de waterdichtheid van je horloge.
Onderste foto misschien vergeten?