Hydromodden van je horloge

Yes… dan kunnen we bijna on tour gaan.
De Modder Brothers komen naar je toe deze winter…

2 likes

hahaha! we zeggen niet wat we gaan doen maar als jij je fles olie meeneemt maken we er een feestje van :joy: :joy:

5 likes

Als er iemand een horloge zoekt om te proberen stuur je maar. Ik durf me er niet aan te wagen :sweat_smile:

2 likes

Zou dit hydromodden ook werken bij blauwe sunburst?
Of is het effect het best bij zwarte platen?

De kleur wijzerplaat van je horloge maakt niet uit door dat er een vloeistof in plaats van lucht achter je saffier/ plexi/ mineral glas zit vind er minder refractie plaats. Je krijgt in alle gevallen dus die ´LCD´-look.

2 likes

Dit hydromodden is permanent. Enkel omkeerbaar met een nieuw quartz uurwerk en de rest in de ultrasoon. Toch?

3 likes

I like where this is going. :smirk:

4 likes

mwaahahhahahhaha oh man dat klinkt slecht… :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::crazy_face::crazy_face::crazy_face::crazy_face::crazy_face:

1 like

Permanent is een groot woord, absoluut lastig om terug te draaien zeker. Eerste waar ik aan denk is met speciale lucht onder druk de olie gaan weghalen en mischien zelfs hierbij onderdelen uit elkaar halen.
Een hele operatie. Maar waarom zou je dit met een aquaracer willen proberen? Dat is toch veel te duur. Koop dan lekker een Sinn U1. Dit is bedoeld voor lekker modden met goedkope quartz horloges.

no problemo…

1 like

Laat hem lekker! Juist tof om het met een fatsoenlijk horloge te proberen. :ok_hand:

3 likes

Oh ik houdt hem zeker niet tegen maar zeg het omdat mijn beredenering waarom ik het deed simpel was, gaat het mis dan koop ik voor 60 euro een nieuwe casio en zou deze de prullenbak ingaan.

1 like

Zou inplaats van Silicon olie dan wel even kijken of je 3M Fluornert FC40 kan krijgen dat doen ze ook in de SINN’s en zwellen je siliconen ringen ook niet van op :smiley:

2 likes

@W2them ik neem aan dat jij @Eddio gaat vragen deze voor je te hydromodden?
anders zie ik de komende week ergens een paar leuke pakjes met mooie biertjes heen een weer gaan :slight_smile: (toch leuker dan een fles olie ;))

2 likes

Neen was ik niet van plan. Misschien dat iemand zich er aan wou wagen vandaar. Ik had hem gekocht met hetzelfde idee maar durf niet.

2 likes

Kom je nu mee. :sweat_smile:

Ik ga het proberen met de siliconenolie. Anders weet ik niet wat ik met een liter van het spul aanmoet.

1 like

In kleine flesjes gieten en in het blauwe aanbieden! :money_mouth_face: :smile:

4 likes

Kleine flesjes olie te koop zetten… Succes met ee verkoop tekst :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

2 likes

Dit topic wordt met grote interesse gevolgd omdat er mogelijk wat kandidaten in de collectie zitten die in aanmerking komen. Klopt het dat contrast en dieptewerking toenemen bij deze mod?
Maar een batterij-wissel kan je niet meer overlaten aan de gemiddelde juwelier of horlogemaker.

Ik zie de knoeierij al voor me :face_with_hand_over_mouth:

Wel handig lijkt mij om voldoende olie achter de hand te houden voor een “refill”. En de juiste batterij-types noteren om zelf een verse te kunnen plaatsen als de tijd rijp is.

2 likes

Besteld! :+1:

Dit wordt het slachtoffer:

4 likes