Bij mijn zwarte casio lijkt de sunburst duidelijker en is het dieper zwart. En het genoemde effect alsof je naar een lcd scherm kijkt als je wijzerplaat onder een hoek houdt.
En ja batterij moet je zelf gaan wisselen.
Voor 15 euro heb je een liter van deze olie bij bol.com.
Daar kan ik nog erg lang mee doen, heb mischien 100 tot 150ml nodig gehad.
wooohooo… ben benieuwd!!!
Leuk topic dit. Ik heb nog een eco drive liggen, dus ja…
Maar die heeft wel wat krasjes op het glas. Wordt dat nog versterkt door deze mod?
Zojuist de eerste poging gedaan. De eerste poging had nog wat luchtbellen en wat ‘vuil’ onder het glas. Dus nogmaals open gemaakt. Uiteindelijk schoot het uurwerkje iets los en dat kreeg ik niet goed teruggeplaatst. Door dat terugplaatsen is het gesneuveld. Hij werkt nu dus niet meer.
Ik heb ik die tweede poging echter wel alle luchtbellen eruit gekregen. Het vuil kreeg ik niet weg.
Dat vuil blijkt water te zijn wat in de olie terecht is gekomen. Kwam van de net gespoelde tandenborstel die ik heb gebruikt voor de trillingen. Mijn advies is dus ook om alles wat je gebruikt goed droog te maken.
Ik ga het zeker nog een keer proberen. Misschien met een gshock?
Hieronder plaatjes:
Het horloge voor het knutselen:
De werktafel:
Binnenkant horloge… de spanning loopt op
Na de eerste poging, het vuil en de bubbels zijn goed te zien
Uiteindelijke resultaat na de tweede poging. Geen luchtbellen meer, maar wel de vochtbellen nog zichtbaar:
Als jullie goedkope suggesties hebben om nog een modpoging mee te begaan, dan sta ik daar voor open!
Wat voor ref is die Casio? Ik vind het wel een toffe beater? Is een schroefkroon toch?
Kun je niet voor een paar knaken een uurwerkje scoren?
Edit: lama, heb hem al gevonden.
Als ik deze nog had, had ik hem graag onderwerpen aan een hydromod! was vast erg tof geweest met z’n single dome mineraal glas…
Gisterenavond ook lekker aan het kloten geweest dit keer met een snapback cover.
Korte samenvatting: Als je het horloge uit de olie moet halen om het dicht te doen… don’t.
Die siliconen spuit uit alle kieren van het horloge hele woonkamer is spekglad en zorg dat je voldoende seal ringen hebt als de oude te snel opzwellen… het liefste voor dat je hem onder de pers legt on hem dicht te drukken. Sorry mijn handen zaten onder de olie tijdens het proces dus je zal het met tekstuele toelichting moeten doen… maar dit is het resultaat.
Dit keer dus met een klein bubbeltje lucht…
Wat ik met is dat een plat glas minder effect heeft dan een dome glas.
Wat vinden jullie?
Wie doet er één met 50% olie erin zodat het lijkt alsof ie onder water staat? Lijkt me wel tof, of zou de olie dan teveel belletjes krijgen?
Tof met die luchtbel erin.
Ik zou alleen die caseback niet zo vertrouwen. Kan me voorstellen dat door de druk bij uitzetting van de olie die eraf kan komen
Gelukkig heb je een luchtbelletje, dat geeft wat ruimte
Maar goed dat je poging niet met een Breitling superquartz oid. was
Ga je het nog een keer proberen?
Ik zeg geslaagd dat belletje voegt alleen maar charme toe. Daar kan je dan een leuk verhaal over vertellen
Dit vind ik toch echt één van de interessantere topic op het forum
Barboendel’s zelf platen drukken-topic is de ander
Jazeker! Nog even op ebay speuren naar een volgend slachtoffer.
Kan iemand een citizen nighthawk doen…please? Ik heb er geen, maar lijkt mij supertof als het mogelijk zou zijn bij dat model
Daar ben jij niet de enige mee
Hoe werkt dat met die tandenborstel dan? Ik doppel het horloge helemaal onder de siliconen en klop paar keer tegen het het bakje(met het horloge erin) waardoor de bubbels uit het horloge worden gedrukt.
Ik heb de tandenborstel tegen het horloge zelf aan gezet om het horloge te trillen. Het hele bakje trillen deed bij mij helaas niets.
Ik heb ook de electrische tandenborstel methode gebruikt, maar er is een andere, wellicht wat eenvoudiger, manier om de lucht uit de kast te krijgen.
Ik had een aantal injectiespuiten besteld om de olie onder de wijzerplaat te krijgen, en door dit constant te blijven doen terwijl het horloge onder de olie ligt bleek dit elke keer weer wat lucht uit de kast te persen.
BELANGRIJK HIERBIJ is om de spuit NIET HELEMAAL LEEG te spuiten in de kast aangezien je dan aan het eind juist lucht in de kast drukt.
Ik zou het zelf heel graag een keer gedaan zien worden met een g-shock 5610. Ben benieuwd of je batterij nogsteeds voldoende oplaad door de zon desondanks dat er olie zit dat de straling deels tegenhoudt😅
En natuurlijk vind ik de hydromodden casio duro (zoals ook hierboven gaat gebeuren) geweldig.
Shit man dat het uurwerk stuk is.
Even benieuwd, hoe heb je nou het water in de olie gekregen? Bedoeling is dat het horloge aan de buitenzijde / onderzijde van het bakje gehouden wordt en niet in de olie.