I dare you......ik daag jou uit

wat een mooi verhaal!

1 like

Boeiend samengevat met ook die lotswendingen van sr, de tegenslagen - en dan voor mijn gevoel een ietsje snel en bescheiden naar de plaatjes.

Natuurlijk - die intrigerende Pontiacs van sr, en ook je eigen reparaties kunnen we wellicht opzoeken, maar ik wil graag pleiten voor wat linkjes om het verhaal voor geĆÆnteresseerden te completeren.
Overigens, alle respect Serge :clap:

2 likes

Dank voor de feedback. Ik kan het topic niet meer aanpassen, maar zal de topics opzoeken.

Dit zijn de beruchte Omega’s van het stukje
96a9acdb031dd27bff04a559518a9f5952933507.jpeg IMG_0092

De linker met de subsecond is dus achterover gedrukt door een forumlid… helaas.

5 likes

Mooi verhaal Serge, leuk om te lezen en deelgenoot te worden van jouw horloge geschiedenis. Leuk dat je de uitdaging aannam.

Prachtige erfstukken van je vader. Zelf heb ik er geen, op een gouden dameshorloge van mijn oma na, die ik ooit weer eens heb voorzien van een mechanisch uurwerkje, omdat daar een quarz was ingezet. Mijn 82 jarige moeder draagt die nu soms, dus die zal ooit eens terugkomen.

Bedankt voor je bijdrage.

4 likes

Wat gaaf om te lezen! Wat het Horlogeforum allemaal in gang kan zetten… :slightly_smiling_face:

1 like

Opvallend dat dit nare detail hier niet lijkt op te vallen :grimacing:

3 likes

Jij bedankt voor het schrijven en delen van dit mooie verhaal. Het heeft mij in ieder geval geraakt. Dankjewel daarvoor. :pray: :slightly_smiling_face:

1 like

Tja… jammer inderdaad. Ik heb het er ook met Jur al over gehad, maar de Forumleiding kan hierin ook geen rol spelen…
Een duur lesje geweest. . Helaas. … zo’n Omega geproduceerd in de oorlogsjaren staat nog op m’n verlanglijstje, maar keuzes maken…

Mocht er iemand eentje weg willen doen???

1 like

De handschoen paste je uitstekend. Dank voor je verhaal.

Ja! Deze:
image
Wat een pracht!
Ik vroeg me al enige tijd af waar je belanstelling voor Pontiac vandaan kwam. Na je bijdrage aan deze ā€œI dare youā€ weet ik het. Van je vader! Mooi verhaal over hoe je in etappes uiteindelijk toch zijn passie geĆ«rfd hebt .

Als @HorlogeHalle dat van je zegt betekent dat wel wat! Je mag blijven Serge!

4 likes

Ik hoop dat je in ervaringen met van leer bent getrokken? Wat een zakkenwasser.

Mooi verhaal verder. Dank voor het schrijven. Ergerlijk detail. Dat zou niet moeten hier in deze gemeente.

6 likes

:blush:

1 like

Nee… ik hou de eer aan mezelf. Lid is hier ook niet meer.actief. ik ga geen namen noemen, maar ik zoek hem digitaal nog wel ns op… borrelt nu weer naar boven… m’n irritatie…

5 likes

Lid of geen lid, het blijft een enorm lid.

Jammer van die ervaring, maar verder een mooi verhaal!

6 likes

Het nadeel is dat ik best al weer wat heb vervangen voor iets anders… maar we stemmen af! Goed plan. De Mido loopt intussen alšŸ‘Œ. Ik ging blij naar huis, dank!

3 likes

Goed gesproken Roland! :rofl: :rofl: :rofl:

Ik heb die uiteindelijk ingeruild op deze, die vond ik nog mooier…

10 likes

Dat stokje pak ik wel aan bij deze.

Er zitten een aantal horloges in de collectie die vanwege diverse redenen niet meer weg gaan, te beginnen bij mijn eerste horloge, een Pontiac uit de 50-er jaren die van mijn opa geweest is. Deze hebben mijn ouders ooit laten servicen en die heb ik de gehele middelbareschooltijd gedragen (en mishandeld waarschijnlijk :grin: ). Een paar jaar terug is deze weer nieuw leven ingeblazen. Schoonmaken en een nieuwe veer waren genoeg om hem tot leven te wekken.

Dragen doe ik hem niet veel meer, dus een centraal stuk in die zin is het zeker niet.

Eentje die ik wel heel veel gedragen heb en meer dan 10 jaar mijn enige horloge geweest is deze:

Een ultra plat titanium horloge met een chronometer ETA 2824 erin. Zoals @Fate_Amenable_To_Change al zei, gekregen van mijn ouders toen ik mijn promotieopdracht met succes verdedigd had. Ook deze heeft het nodige gezien, van een kano-expeditie in Canada tot het topje van de hoogste berg van Australiƫ. Dat hij nooit waterschade heeft opgelopen mag een wonder heten. Wel bleek het uurwerk nogal service gevoelig en heeft het aardig wat goede en minder goede horlogemakers gezien, tot hij door de kunsten van @PeterLC weer in ere is hersteld. Maar veel draag ik hem niet op het moment.

Drie horloges draag ik graag en lange tijd achter elkaar als ik ze uit de doos pak. Die beschouw ik als de kern:

Als eerste deze vintage Connie, die via een aantal forumleden uiteindelijk bij mij is gekomen, incl box en papers uit 1968:

Het had wat voeten in de aarde om hem weer helemaal tip top te krijgen, maar dat is wel gelukt. Hij loopt verbazend accuraat en draagt heel comfortabel. Het nieuwe plexiglaasje laat de spectaculaire wijzerplaat prachtig uitkomen.

Het tweede lid van de kern is deze Citizen:

Mijn vakantiebeater: de NY0040 in blauw. Voor mij de topper als je plezier per euro rekent. Als ik deze draag vraag ik me regelmatig waarom ik de rest nog zou dragen. Draagt ondanks zijn 42mm heel comfortabel, waterdicht tot 200m en nauwkeurig ook nog.

Maar om je vraag (eindelijk) te beantwoorden Fate, moeten we naar het laatste lid van de kern:

De Grand Seiko Snowflake, oftwel in GS codetaal de SBGA211G. Voor mij wel een geweldige combinatie van vakmanschap, unieke techniek en draagcomfort. Een horloge dat eigenlijk alles kan. Die zal de collectie niet snel verlaten.

Ik vermoed dat je dat wel verwacht had… :grin:

16 likes

Prachtige collectie @PowerReserveFan, bedankt voor je verhaal.

3 likes

Mooie collectie en verhaal. De Constellation is echt een juweeltje! :heart_eyes:

De NY0040 snap ik ook heel goed. Lekker zorgeloos dragen en is redelijk accuraat. Ook de grootte is fijn en draagt meer als een 40mm. Hmmm toch maar weet toevoegen aan de collectie?

De GS is erg mooi! Ik hoop ook nog eens de kwaliteit hiervan te mogen ervaren.

Geniet van het mooie trio!

2 likes

Thanks man! En ja, dat viel te verwachten, al denk ik dat je GS GMT quartz een groei diamantje gaat blijken te zijn qua waardering. Ik vraag me af hoe de vlag er over een jaar of wat bij hangt.

Maar ik zie een rechte lijn tussen grootvaders horloge, de Melchers en de Omega, als ik de foto’s bekijk. :+1:t3::+1:t3: Mooie verzameling.

3 likes