I dare you......ik daag jou uit

jammer anders hield ik me aanbevolen. ik kan m ook niet echt vinden op chrono

1 like

Nee, dat is een zeldzaam model. Hij moet ergens rondzwerven op het forum. :thinking:

dat is dan wel weer leuk. attentie attentie.
wat een leuke horloges heb je gehad!

1 like

Beetje late reactie, maar wat een imposante en prachtige verzameling! Mooi om zoveel bijzondere horloges bij elkaar te zien!

Heb je dat ook? Dat je 's avonds op de bank een beetje door de nieuwe topics scrolt, op zoek naar zo’n topic dat de moeite waard is om dagelijks te volgen? Een topic waar je vrolijk van wordt, of gewoon interessant is om te volgen, met leuke input van verschillende leden?

Zo scrollend schoot me vanavond ineens dit topic weer in gedachten. Een geweldig leuk topic, dat bijna 2 jaar geleden door @HorlogeHalle was gestart, maar helaas (door alle Corona perikelen?) is doodgebloed. Heel jammer. Het zou verschrikkelijk leuk zijn als iemand de moeite neemt om zijn verhaal eens te vertellen en dit topic een nieuwe start geeft. Van mij ga je zeker een like krijgen.

9 likes

Zeker een leuk topic maar voor voortgang moet je iemand uitdagen :wink:

1 like

Wie was de laatste dan die iemand uit moet dagen?
Erg leuk topic dit.

@Jurgen, het lijkt erop dat na jouw bijdrage niemand meer is uitgenodigd. Weet jij iemand waarvan je het verhaal wilt weten?

3 likes

Helaas zijn de personen waarmee ik weleens contact heb gehad en waar ik benieuwd naar was al langsgekomen in dit topic. Wie weet er iemand die we uit kunnen nodigen om de volgende in dit topic te worden (en dat ook wil zijn)?

2 likes

@Spooler

Zie topic titel. Ik daag je hierbij uit.

Ik gok, dat de absolute topper de speedy is, maar gezien je laatste schatten uit Polen en je mega lijst aan nieuwe aanwinsten, is het nog maar de vraag of ik goed zit.

Mijn gok, is deze geweldenaar; de Big Box hesalite man on the f*cking moon

Zit ik goed, of ga je me verrassen?

Voor mij, blijft het toch mijn Datejusts 16233.

De zoektocht, het eigenlijk te kleine budget, de in de wind geslagen adviezen van gewaardeerde forumleden en het eindeloos gezeur, twijfel en gedoe.
Het heeft geleid tot een Datejust die mijn hart gestolen heeft. Een datejust die ik voor een zeer zachte prijs overgenomen heb van een zeer prettig forumlid, echter een Datejust met haken en ogen (alles duidelijk aangeven door de verkoper overigens. Dit was en is een zeer correcte en prettige deal geweest).

Alles bij elkaar en met hulp van nog meer forumleden voor het vinden van een ervaren horlogemaker, het zoeken van een nieuwe plaat, extra schakels en ga zo maar door, heb ik hem voor een groot deel in oude glorie weten te herstellen.

Moet er nog het één en ander waaronder de bezel, jazeker. Is hij nu perfect? Zeer zeker niet. Zijn de uiteindelijke koste hiermee duurder uitgevallen dan wanneer ik even door gespaard had voor een strak exemplaar? Ja… Jazeker.

Maar, is het al het gedoe waard geweest?
Hell yes. Het heeft mijn wens tot horlogemaker aangewakkerd en versterkt, wat er mede voor gezorgd heeft dat ik de opleiding doorgezet heb. Het heeft mijn hobby verdieping geven, gezorgd voor nieuwe contacten binnen onze verzamelaars wereld, geweldige gesprekken met horlogemakers opgeleverd en het heeft me waardevolle lessen geleerd.

Deze gaat niet meer weg.

18 likes

Als ik dan zo vrij mag zijn…
Ik wil graag @Serge2 uitdagen. Ik lees regelmatig zijn bevindingen hier op het forum en zie dat hij mooie stappen maakt als sleutelaar. Ik ben wel benieuwd naar zijn verhaal.

Edit: 2 jaar ligt het stil en dan 2 tegelijk :rofl:

4 likes

Brilliant dit🤣 En dank @Jurgen voor het opwerpen van dit topic. Wat een geweldig draadje

Edit; misschien kan @Serge2 eerst, waarna @Spooler automatisch genomineerd is?

4 likes

Ik neem de handschoen op @lassale en nomineer. @Spooler na mij.
Ik ga er eens voor zitten om na te denken en achter een PC … zoek wart horloges bij elkaar met een verhaal en zet m’n groei uiteen…

Wordt vervolgd…

7 likes

I accept 🫡

3 likes

Mooi verhaal man!!!
Je pakt veel twijfels en kronkels die wij als liefhebbers kennen. En soms ook tegen vechten :grinning: l
Deze liefhebberij wordt meer gestuurd door passie dan door ratio.
Mooi als door de verhalen dit naar boven komt.

Jouw verhaal is aanstekelijk en eerlijk :ok_hand:

2 likes

Dat was het zeker, @Nash. :+1: Qua sleutelen was het erg herkenbaar, zo vond ik het zelf bijzonder cool om de @vinwat clinic mee te maken, en ik ga deze zomer dan ook zeker op jacht naar een glazenpersje en een caseback-opener, en een paar brakke sleutel-objecten. Dan zit je in de autodidact hoek, maar toch… Het is mooi om te zien dat een reis om een object goed te krijgen de hang naar meer kennis aanwakkert.

Waar ik wel van schrok is hoe mijn verhaal van mei 2020 gewoon in veel opzichten niet meer van toepassing is. De oude chronograaf ligt op het hakblok, de grand seiko is pleite (en heeft plaats gemaakt voor twee stuks andere) en de grail watch bleek een deceptie (niet in z’n uitvoering, maar in z’n robuustheid).

De woorden “aangezien ik nauwelijks een flipperaar ben”… Tja. Er kan veel gebeuren in drie jaar.

11 likes

Hahaha, ook een eerlijk verhaal.
:grin:

2 likes

Ik denk zelfs dat mijn mening over jouw vraagstelling is veranderd. Ik riep drie jaar geleden dat zo’n horloge niet bestond, maar er is stiekem toch één horloge wat ik als mijn topper ervaar. Grappig genoeg is het niet mijn duurste horloge, en ook niet het horloge wat ik als meeste draag op dit moment. Het is zelfs niet m’n mooiste horloge.

Dus nee, dit is 'm niet, ook al vind ik deze wel erg cool:

Maar het is wel het horloge waarmee ik kan verklaren waarom ik bij de Santos uitgekomen ben. Ik heb gemerkt, door de jaren heen, dat het horloge waarmee ik me nog het meest identificeer een horloge is wat ik al vrij lang heb. Het valt niet echt op in de verzameling, en ik draag het ook niet het vaakst, maar toch is het een soort van ankerpunt.

Na zes jaar eigendom van dit horloge vind ik 'm nog steeds tijdloos. Hij kan gewoon altijd, en je kunt aan de hand van dit horloge ook veel van mijn andere keuzes beredeneren:

Zo kwam hij destijds nieuw uit de doos:

Hij is inmiddels in het voormalig Oostblok geweest, maar ook in Scandinavië, Zuid-Afrika en in Vegas (en Arizona). Het is een trouwe en robuuste compagnon.

Maar om het stokje door te geven: @PowerReserveFan, kom er maar in met je ankerpunt. Ik ben benieuwd wat jij in je verzameling als centraal stuk ervaart. Is dat je GS die in technisch opzicht alles verenigd wat je belangrijk vindt, is dat het prachtige horloge van je ouders, of is dat de Omega waar je stad en land mee af moest om hem goed te krijgen?

5 likes

Haha helemaal waar. De hobby is totaal irrationeel, maar dat maakt het zo mooi! Dank voor je woorden. Topics als deze zijn een aanwinst voor het forum.

Helemaal waar. Drie jaar geleden had ik nooit gedacht dat ik nu zou zijn waar ik ben beland. Het leven is verbazingwekkend. Als je denkt dat je pad helder is, komt er opeens een afslag die leid naar een bestemming waarvan je het bestaan nieteens wist. Ik hou ervan!

Dit is nu een goed voorbeeld van een horloge, welke mijn brein meteen wegwuift op foto’s. Het deed me niets, maar dan ook echt niets.
Totdat ik hem eens mocht proberen op een GTG. Man, wat is dit een geweldig horloge in het echt. De pasvorm, de afwerking. Tijdloos.

Ik raad een 6497 en 2824-2 kloon aan van ome Ali. Kost na even zoeken amper iets en het is toch even wat prettiger dan een brak uurwerk met kapotte lagerstenen, gebroken of versleten assen, gebroken tanden etc. Het gevolg; frustratie en een dikke domper. Dat zul je met een goedkoop Chineesje niet hebben.
Als je dan comfortabel bent met de 6497, ga je kleiner en meteen naar automatisch. Hierna, heb je de basis voor de meeste brakke polsklokjes in de pocket.

4 likes

Check, we gebruikten een unitas-kloontje in de clinic, dus een 2824 kloon zou het mooist zijn, want dan kan ik eens een rotor-assemblage uit elkaar trekken. Je hebt gelijk, da’s misschien beter dan een mogelijk roestig exemplaar scoren.

3 likes