I dare you......ik daag jou uit

Ik ben benieuwd :yum:

1 like

Heel tof Andy. Dat heb je snel geschreven! Erg leuk om wat meer te weten over jouw horloge-voorgeschiedenis. Een mooi grail-trio hoor :ok_hand:. Jammer alleen van de kosten als je ze zou vinden…

Wel een leuke zoektocht om die Tissot Seastar terug te vinden. Mijn eerste Seamaster 600 zwerft hier vermoedelijk ook nog ergens rond. Misschien leuk om daar ook eens achteraan te gaan :face_with_monocle:.

Ben benieuwd wie je gaat nomineren!

5 likes

Een maar? :wink::innocent:

2 likes

Andy, bedankt!
Ik dacht heel even dat we door de bijzondere verhalen heen waren, maar we vlammen weer met Vanne, en met jou! De mooie warme kooltjes gloeiden nog en zullen nog wel een paar keer opvlammen met de komende bijdragen.

Ik ben dan ook benieuwd wie ( of welke 2 ) Jij uit gaat nodigen.

Ik zal straks even de lijst aanvullen van mensen die geschreven hebben…

2 likes

Ik bedoelde de fantastische UG met maanfase. Maar nu word ik echt nieuwsgierig: heb je meer UG chrono’s? We hebben wel eens PM-contact gehad via mijn oude account, kan me niet herinneren dat je er toen meer noemde.

2 likes

Ik weet nog wel een handvol mensen die echt aan bod horen te komen hoor :wink:.

1 like

Tot nu toe kwamen de bijdragen van :

En daarbij kwamen nog:

Acour_jeroen

Vanne

Septentrio

Heren nogmaals allemaal bedankt voor jullie bijdragen.
Ik heb gekeken naar de scores van dit draadje.
Het aantal is aardig maar niet zo interessant, wel de gemiddelde tijdsduur…
Je gelooft je ogen niet :

7  8       m  i  n  u  t  e  n   !

Dát doen we toch goed met zn allen
:+1:

6 likes

Geen idee dat die van jou was geweest. Ik kan er één plaatje van vinden:

11 likes

Tollet op nummer 1 voor mij dan :wink:

2 likes

Yep dat is ze :+1:

2 likes

Ik hoor dat graag, en zonder dat je nu meteen 5 gaat noemen, ben ik benieuwd wie jij ook de handschoen toe wil werpen…:slightly_smiling_face:

1 like

Nou, dat was alvast een korte zoektocht :joy:.

1 like

Zeg dan !:grimacing:

Edit: dacht dat jij nu de volgende ging voorstellen
Maar jij bedoelde Andy’s zoektocht

1 like

Prima om nog iemand uit te dagen hoor!

@D.F40: zeg het maar, is de graal inmiddels in huis met de pre-moon speedy, of gaat er stiekem toch nog iets boven?

(en natuurlijk willen we ook horen wat jouw geschiedenis is m.b.t. de hobby!)

2 likes

Inderdaad :+1:. Maar ook dat andere verzoek is nu ingewilligd :smirk:.

Mooi topic Frank!:grin::+1:

1 like

2 tricompaxen, 1 triple date moon en nog een half dozijn gewone UG’s :wink:

3 likes

Thnx!
:blush:

Thanks Peter.

Mijn horlogehobby is begonnen na het overlijden van mijn opa. Mijn opa is op 1 januari 2018 overleden, en eind januari kreeg ik zijn horloge van mijn oma. Een mechanische dresser in een compressor kastje.

Dit horloge haalde herinneringen bij mij op. Ik zag mijn opa het horloge altijd dragen (tot de laatste paar jaar, het horloge liep niet meer helaas). Ook wist ik me nog te herinneren dat mijn opa zei, ik moest toen een jaar of 10 zijn geweest, 'hou het horloge is aan je oor, dan hoor je ‘m tikken’. Met daarna uitleg hoe hij het uurwerk elke dag moest opdraaien, en dat er een uurwerk in zat met tandwieltjes en andere mechanische componenten.

Nou goed, ik had dit horloge gekregen begin 2018, en ben zo mijn interesse in mechanische horloges gaan ontwikkelen. Altijd al een passie gehad voor vintage. Oude huizen, oude auto’s, ik had zelfs een jaren '50 Vespa op de kop weten te tikken toen ik een jaar of 20 was :slight_smile:.

Via het internet ben ik op het horlogeforum terecht gekomen. Ik las een internet een artikel over de Sekonda Strela. Een Russische ruimtevaart horloge. Ik werd zo enthousiast, dat ik dezelfde dag nog een gezocht topic op het HF heb geplaatst. @septentrio stuurde me een PB; Andy had nog een exemplaar, die weg mocht. Binnen een paar dagen werd het horloge bezorgd, en er zouden er nog velen volgen :slight_smile:

41

Destijds meer en meer tijd op het www doorgebracht. Hoe cool ik de Sekonda ook vond, ik kwam er achter dat de kast verchroomd was, en dat staal kwalitatief een heel stuk beter was. De Speedmaster, de Amerikaanse tegenhanger als zijnde ruimtevaarthorloge, was wel volstaal, en kwalitatief een flink stuk beter, zo werd overal geschreven. Maar die prijzen. Wie gaf er nou 6-7k voor een vintage Speedmaster uit ?!

Toen kwam de vintage Glycine Airman op mijn radar. Stalen kast, zwarte plaat, een GMT functie in plaats van een chronograaf, kortom; het horloge stond me heel erg aan. Dit zou de vervanger van mijn Sekonda worden.

Na een flinke tijd zoeken, kwam er eindelijk eentje op mijn pad. Een gokje genomen, het horloge kwam op Ebay met slechte foto’s, een bekrast plexi-glaasje, van iemand die het horloge op een estate-sale had gekocht. Na een anderhalve week (moest uit Amerika komen) kwam het horloge binnen. Het was het risico waard, en het horloge heb ik nog steeds.

36

In de tussentijd zijn er heel wat horloges de revue gepasseerd. Inmiddels zit met een Omega Speedmaster Pre-moon om de pols dit artikel te schrijven. Waar ooit de enthousiaste mee is begonnen (Sekonda) is nu ‘omgezet’ in de uiteindelijk grail, de Speedmaster. En ook de Speedy kwam bij @septentrio vandaan, net als de Sekonda destijds :slight_smile:

Tijdens de hobby een passie gekregen voor velen soort horloges, waaronder de vintage (Pie-pan) Constellation. Ge-wel-dige horloges in mijn opinie, en heb er naar volle tevredenheid dan ook twee in de collectie. Leuk hoe je smaak ontwikkeld, en je voorkeuren voor specifieke modellen gaat krijgen.

4111

Mijn grails; het wil nog wel is wijzigen, maar de UG Nina Rindt staat momenteel op nummer 1. Geweldig horloge, en deze gaat er ooit nog komen (als het financieel haalbaar is). Ik zie dat jij ook de Dan Henry hebt besteld @Vanne , ik zit ook te twijfelen… Kan ik even de tijd overbruggen met de DH, tot er een ‘echte’ aangekocht gaat worden. :sweat_smile:

Daarnaast een Longines 13ZN, en een Rolex 1675.

We gaan zien wat de toekomst brengt :grin:

21 likes

Wauw, dat wist ik werkelijk niet! En we hebben elkaar toch al vaak genoeg gesproken.

Leuk verhaal David :+1:. Vergeet het stokje niet door te geven :wink:.

2 likes