I dare you......ik daag jou uit

Het was wel een flippercircus ja. Nu is het iets gekalmeerd. :see_no_evil: Mijn huidige collectie is te vinden in mijn profiel. :blush:

5 likes

Soms word je even stil van een collectie.
Goedendag. Mooi spul !

1 like

Prachtig man!

1 like

Dit mag men een collectie noemen! :sunglasses:

1 like

Het woord collectie suggereert dat het gelijktijdig in bezit is (geweest). Dat is volgens mij niet het geval, het is een flipperoverzicht. :wink:

Maar van de horloges ga ik niks afdoen; zitten echt prachtige stukken tussen :ok_hand:

5 likes

U heeft gelijk, maar als ik tussen de regels doorlees, dan is dit slechts het topje van de ijsberg :sunglasses:

2 likes

Op uitnodiging van @lassale wil ik ook even mijn chrono-onlogische stappen laten zien.

Hoe begon het?

Ja, een horloge bij de V&D. Ik weet alleen dat er een blauw naar bruine sunburstdial opzat en een leren bandje. Jaren gedragen en toen aan mijn zwager gegeven die hem een maand later kwijt was. Diezelfde kerel heeft ook een Omega erfstuk zoek laten raken. Geen grap.

Maar na dat horloge was er even niets. Tot ik een Casio databank tegenkwam. Dat was direct raak. Ik moest hem hebben en heb hem nog.

Tijdloos en een beetje vreemd. Dat is eigenlijk de kern van mijn collectie geworden. Ik probeer de geeikte horloges toch te vermijden merk ik. Tenzij ik iets heel mooi vind.

Toen kwam er een Pulsar chronograaf die haast net zo dik als mijn pols was…maar kijk nou even naar die vormen, gebrushte wijzers en die achterlijk grote kroon. Heb hem nog altijd. Gaat ook niet weg denk ik.

Een tijd lang was dat mijn horloge tot ik een jaar of 10 geleden een Skagen titanium zag en 7 keer terug ben gegaan naar de toenmalige V&D om te kijken. € 200 euro voor een horloge was behoorlijk geld. Maar titanium, ja dat is gaaf. Superplat… En die brede meshband…

afbeelding

Die Skagen was nog niet het begin van de hobby. Of misschien ook wel… de tijdlijn is vaag. Ik geef het maar toe. Ben nogal slecht in momenten plaatsen in een tijdlijn.

Ik ben dus vintageliefhebber. Dat zal je zo zien. Ooit heb ik een Citizen bullhead op marktplaats gekocht. Een donkergroene wijzerplaat. Dat was mijn eerste vintage en door het forum en Clim en Harry is alles in een stroomversnelling geraakt.

Elk horloge heeft wel een verhaal(tje) maar zal ze er gewoon op gooien.

Bedankt Harry! Leuk topic dit!

32 likes

Helemaal correct Wilco :wink:, laten we het track record noemen. Dan is het nog steeds een verpletterende lijst.

Hogere sferen Dennis, hogere…:grin::+1:t3:

2 likes

Ohhh die diamaster :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

4 likes

Prachtige collectie en een mooi verhaal!

2 likes

Mooi horlogeverhaal en een veelzijdige collectie!

2 likes

Dat zeker :+1:

1 like

Als ik die Tressa zo na al die tijd weer zie, begin ik ineens te denken; waarom heb ik die ook alweer weg gedaan???

Super mooie collectie Kevin, echt klasse.
Alleen die pr516 chrono…

2 likes

Dank je Clim!

Het mooie is, ik denk dat we ooit de ruil terugdraaien. Mark my words :wink:
En die PR 516 chrono, die zou jij best willen hebben weet ik uit betrouwbare bron…

3 likes

Prachtig topic dit!

2 likes

Een van de interessantste collecties tot nu toe - wat mij betreft. Respect voor de visuele kwaliteit, prima foto’s en smaakvolle selectie. Mij valt nog extra op dat in deze geposte modellen de ‘klassieke’ lugs vrijwel of soms zelfs geheel geen rol spelen. Zit daar misschien nog een verhaal aan vast, want dat is toch best ongebruikelijk?! :thinking::hugs:

5 likes

Weet je dat ik daar nooit op gelet heb? Wat bijzonder dat jij dat ziet.
Ik hou van geïntegreerde banden, het moet een soort van eenheid zijn, ook een wegvallende band zoals bij de Tressa vind ik erg mooi. en dan de Accutron Spaceview…geen kroon. Dat is ook visueel eigenlijk echt heel fijn…

Het verhaal heb jij dus net geschreven. Het bestond niet tot nu toe! Mooi! In al die jaren… :thinking:

edit: Harry @lassale zei eergisteren nog toen ik een inkomende Zenith liet zien:

’ Jij hebt echt iets met geïntegreerde banden he?’

6 likes

:joy::joy::joy::+1:

Ik had ze al gezien, maar ik blijf ze geweldig vinden. De Rado/Certina bovenaan, maar de rest op een gedeelde 2e plaats. En dan te bedenken dat ik (eigenlijk) niets met quartz en electronische horloges heb. Ik volg het vervolg op de voet.

2 likes

Fraaie collectie zeg; kende er al de nodige, maar zo onder elkaar is het een prachtige set :ok_hand:

2 likes