I love my Precista PRS18Q, Nog een kopen?

Een jaar geleden kocht ik een mooie Precista PRS18Q. Sindsdien ben ik helemaal weg van het horloge. Het is geen automaat maar dat maakt het net zo een makkelijke grab & go horloge. Het was mijn eerste horloge met een Nato band en nu wil ik net meer anders. Nato is geweldig, je kan makkelijk het bandje wisselen, je hebt heel veel mogelijkheden en het draagt super.

Omdat ik het horloge veel draag is er helaas een putje in de kast gekomen toen ik ergens tegenaan knalde:(

Ik ben dus aan het denken om hetzelfde horloge nog eens te kopen, of vinden jullie da ik niet moet zeuren omdat dit gewoon bij zo een toolwatch hoort.

Suggesties van een zelfde soort beater is ook altijd welkom, heb al naar de Marathon TSAR/JSAR gekeken maar ben benieuwd of er nog andere opties zijn (liefst quartz of eventueel handopwinder)

Verder vroeg ik me af of iemand een goed adres voor Nato bandjes weet? Wil namelijk nog een mooie bruine leren Nato kopen.

Hier wat foto’s van mijn horloge en een foto met de beschadiging.

De beschadiging:

Snap je frustratie, zou er zelf ook moeite mee hebben… Al is de ‘schade’ ook weer niet ZO groot om eenzelfde horloge nogmaals te kopen toch? Ik zou eerder voor wat anders leuks erbij kijken.

Dat butsje zou me na verloop van tijd niet meer storen.

Pssst, koop een PRS-18A en flip je Q (hier op het forum staat volgens mij nog een mooie te koop…)

Ik heb zelf mijn vakantiehorloge ook 2X gekocht.
Helpt me om minder na te denken als ik de “echte” beater om heb.
Gaat om een LLD no date trouwens.

Is wel toevallig. Ik heb de PRS18A (eerste batch met ETA) met een deukje op exact dezelfde plek.

Ben ook erg content met het horloge. Is een van mijn “keepers”.

Gewoon een vette klok die Prs18! En een deukje of krasje hoort erbij. Het is tenslotte een toolwatch.

Iets anders? Je zou kunnen kijken naar een aviator G-Shock. Bijv. de Gw-4000. Dat is ook een echte zgn. ‘grab en go daily beater’ en draagt zeer comfortabel door de resin band en het lichte gewicht.

Is dit mijn oude? Koop um graag terug… koop jij de 18a van Monaco…:slight_smile: :slight_smile:

Schade en toolwatch… moet kunnen…

Monaco Schreef:

Pssst, koop een PRS-18A en flip je Q (hier op het
forum staat volgens mij nog een mooie te koop…)

De vermoorde onschuld (:smiley:

Lekker niks aan doen en blijven afdragen.
je hebt nl geen enkele garantie dat je ook niet
binnen 2 dagen ook in je nieuwe horloge een buts maakt

grtz Gerard

Het is voor mij ook echt een keeper. Zal nu wel even de frustatie zijn, maar na een tijdje zal het me hopelijk niet meer storen. Hoort er misschien inderdaad een beetje bij. Ik vind het wel echt de beste quartz die je voor onder de 250 euro kan kopen. Wat een kwaliteit en natuurlijk saffierglas.

Denk dus dat ik hem gewoon af ga dragen en mocht hij te beschadigd raken koop ik dan wel een nieuwe.

@frenk. Ik heb het horloge niet via jou gekocht maar het komt wel van het forum, dus kan best jou oude zijn:)

@lance_explorer. Die g-shock is niet helemaal mijn ding.

Iemand nog tips voor een website met goede Nato banden? Wil er nog een paar bij hebben waaronder een mooie leren.

Logie Schreef:

Snap je frustratie, zou er zelf ook moeite mee
hebben… Al is de ‘schade’ ook weer niet ZO groot
om eenzelfde horloge nogmaals te kopen toch? Ik
zou eerder voor wat anders leuks erbij kijken.

+1

MT043 Schreef:

Iemand nog tips voor een website met goede Nato
banden? Wil er nog een paar bij hebben waaronder
een mooie leren.

http://www.strapcode.com/store/

Ik zou de 18 houden als beater en een PRS82 voor netjes
erbij nemen

http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,2645622

Ik heb zelf ook een PRS 18 Q en een tijd geleden zag ik er 1 die aardig gebruikt was met krasjes een tikkie hier en daar aan een zandkleurige zulu.

De mijne is intact dus ik heb makkelijk praten maar juist door de gestraalde kast en een paar krassen en butsjes was die naar mijn mening “Cooler”

Het draagt bij aan het karakter, maar een eerste tik doet altijd zeer.

Ik snap dat een nieuwe kopen verleidelijk is omdat het nou eenmaal geen wereldbedrag is maar een Rolex Sub met een butsje gaat denk ik ook niet gelijk in de verkoop om een nieuwe aan te schaffen.

Het is een ruige toolwatch dit hoort er een beetje bij vind ik.

Groeten.

Noel.

http://www.horlogebanden.com/NATO-ZULU-Straps-c-282.html

En lekker houden, hoort bij een dergelijke toolwatch. Dit is mijn grab&go, lekker comfortabel met ratcheting clasp

Eric

Houden ! Niet zo erg als een kras in bezel of glas.

Eventueel een gelijkaardige erbij nemen. Kan je niets aanraden want is niet mijn stijl.

ik snap de a&s maar al te goed http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2658182

maar wat wijsheid is, hangt helemaal v jezelf af. sommigen vinden krassen op bezelinlay of glas geen punt. voor mij zijn t dealbreakers. met andere schade heb ik minder problemen mee. ik zou deze gewoon zo laten en vh geld wat anders doen/kopen.

Dit soort horloges zijn gebruiksvoorwerpen, deukje hoort er bij.

Da’s inderdaad een lelijk deukje, ik kan me de ergernis voorstellen.

Je zou het kunnen bijwerken en eventueel het horloge laten brushen zodat het minder opvalt en toekomstige beschadigingen makkelijker weg te werken zijn. Het deukje helemaal wegwerken wordt echter moeilijk, aangezien het net op de scherpe lijn valt.