Ick (Ally McBeal-taal voor afknapper)

Heeft naast de polerouter stapels aan horloges ontworpen voor hij de royal oak en nautilus ontwierp.

Omega c-shape, Universal white shadow… verschillende omega constellations waaronder de piepan geloof ik.

Zijn eigen merk was naja… wat minder mijn smaak.

3 likes

Topic titel even van uitleg voorzien voor de gewone Nederlander. Volgens mij zijn er wel meer van dit soort topics aangemaakt in het verleden.

Het blijft een kwestie van smaak en naarmate je langer horloges verzamelt kan die smaak zeker veranderen.

4 likes

Uitstekende lugs en bandaanzet waar je tegen de binnen zijkant vd 1e schakels aankijkt.
Dat laatste hoeven niet eens grote horloges te zijn, maar heb ik bv al op de oude Speed Master band en de Steinhart Oyster band

1 like

Het merk Gerald Genta begrijp ik ook werkelijk helemaal niets van. Na al het moois wat die man heeft ontworpen voor diverse andere merken is zijn eigen merk echt één opeenstapeling van lelijke rommel.

1 like

Heb er ook niet veel mee. Je zou denken dat op latere leeftijd hij wat aan zn zicht mankeerde.

Aan de andere kant, wat voor goeds is er überhaupt uit de 80s/90s gekomen wbt design?

:nauseated_face:

1 like

De Octo vind ik een mooi ontwerp.

4 likes

Same.

Dit ook nog wel…

2 likes

Heb best een brede smaak en niet echt een grote Ick merk ik.

Als ik er een moet noemen zijn het alle 1:1 “homages“ waar alleen het logo is vervangen.

Zeker, en zo zijn er nog wel een paar te noemen, maar over de gehele breedte vind ik het merk best wel teleurstellen gezien zijn daarvoor opgebouwde CV.

Deze serie van Ebel begint wel op me te groeien. Verder kan ik het niet zo bedenken. Qua sportwagens was het dan wel weer genieten.

2 likes

Sommige breitling vind ik nog wel nice. En uiteraard rolex.

De 80s iwc ingenieur ook.

Maar het is goed zoeken en veel puin.

Die ebels ga ik sowieso steeds mooier vinden. Ook de modernere.

1 like

:+1:

:-1:

:-1:
Genta, net als Stevie Wonder, wordt vergeven voor z’n latere zonden vanwege wat hij eerder heeft gemaakt.

Ebel 1911 is fantastisch.

Trouwens nog even dit: “Ick” komt, verwisselbaar met “yuck” als sinds 1979 voor in het geschreven woord, maar is dankzij Ally McBeal gepopulariseerd. Er wordt gespeculeerd dat de huidige generaties uit een soort misplaatste nostalgie naar de eighties taal recyclen, en dat de ick factor daar bij hoort.

Er wordt gesproken over cringe, afknappen, een gevoel van weerzin. Dat is een tandje straffer dan iets wat je koud laat, toch?

Welnu, weerzin ervaar ik bij:

• Moderne Rolex sportmodellen, en alles wat modern is op een jubilee met fluted bezel.
  • Elke vorm van APRO, Nautilus, Overseas, PRX, Credor Locomotive, Moderne Engineer, Twelve, etc.
  • Mojave desert tan of star wars empire achtige IWCs
2 likes

Ah, die vind ik wel mooi hoor. Behoorlijk vergelijkbaar met de cshape connie.

De patek en UG elipse zijn ook van genta btw.

Pardon… Even plaatje er bij… Ik dacht dat dit de white shadow was:

Nu blijkt dat dit ook een white shadow genoemd wordt:

In mijn beleving is de Patek Elipse net als de UG White Shadow (zoals ik 'm kende) dus lelijk. Dat doet Cartier beter met de pebble. De C-shape vorm van hierboven kan ik goed hebben, maar het is absoluut niet de klasse van een C-shape Connie.

Depends imho. Er zijn mooie alleen met 34mm in mijn ogen wat te klein.

2 likes

Om ook een reactie te geven, draai jouw rijtje om voor mij en je hebt mijn antwoord. :blush:

Het is vloeken in de kerk maar Speedmasters vind ik helemaal niks :flushed:

Dankjewel voor de uitleg en topic titel aanpassing.

3 likes

Hehe zalig hoe smaken kunnen verschillen he :wink:.
Al goed zijn we allen anders, het zou anders maar een saaie boel worden :slightly_smiling_face:

2 likes

Waarom moest ik direct hier aan denken? :joy:

Fellow Kids GIFs - Find & Share on GIPHY

3 likes

Hee, ik verzin de titel niet, hè? Je weet zelluf.

3 likes